Cum sa faci unul din cele mai frumoase trasee montane de o zi din Romania, cu 50 de lei

Joi, 25 Noiembrie 2021, ora 00:03
33132 citiri
FOTO: Mihaela Barbu

Pandemia de coronavirus ne-a limitat mult posibilitatile de evadare, astfel ca in city break-uri nu prea mai mergem, la noi e aglomerat cam peste tot, iar preturile sunt mai mari decat de obicei. Daca sunteti intre cei care vor sa si economiseasca pentru viitorul incert, dar totusi sa profitati de ultimele zile frumoase de vara, va propunem sa incercati o excursie de o zi la munte. Noi am ales varianta cu trenul (plecare din Bucuresti) si am cheltuit doar... 50 de lei!

Senzatia de prospetime a aerului de munte trebuie savurata inca de dimineata, asa ca ceasul trebuie potrivit sa sune suficient de devreme incat sa prindem trenul de 06.12 din Gara de Nord, cu directia Busteni.

Daca s-a vorbit la un moment dat ca CFR-ul ar vinde bilete pentru ca pasagerii sa nu stea aproape unii de altii, cu scopul respectarii normelor de distantare sociala, realitatea din teren arata ca vanzarile companiei sunt foarte importante, iar toate locurile erau ocupate. Calatorii sunt insa obligati sa poarte masca, iar pe langa cei trei angajati CFR, o patrula de Politie se afla in tren pentru verificari periodice, cei care nu respectau regula fiind atentionati, apoi sanctionati. Am ajuns la destinatie putin inainte de ora noua, cand deja traficul pe DN1 era intens. Pentru cei 19 lei, cat a costat biletul, parca a meritat "sacrificiul" - ne-am spus, in timp ce traversam pasarela peste cel mai circulat drum al patriei.

23 de kilometri parcursi in zece ore

Am intrat rapid in traseu: pe poteca marcata cu triunghi rosu, spre Munticelul, Poiana Costilei (alt. 1310 m), Poiana Morarului (alt. 1550 m), Pichetul Rosu (alt. 1445 m), Prepeleag (alt. 1750), spre Valea Malaiestilor si cabana Malaiesti, care era de fapt obiectivul acestei aventuri. Ne-am dat seama inca de pe drum, dupa zecile de turisti cu care ne intersectam, ca va fi aglomerat sus, insa nu ne asteptam sa trebuiasca sa asteptam o ora pentru a comanda mancare. Aveam de prins un tren si la intoarcere, asa ca pana am hotarat ce sa facem, coada s-a mai "dus", si a durat "doar" jumatate de ora sa ne refacem resursele de apa, obligatorii in timpul unei drumetii pe munte. Intoarcerea am facut-o pe la - Cabana Poiana Izvoarelor - Gura Diham. 23 de kilometri parcursi in 10 ore, la o elevatie de 1356 metri. O tura grea, dar care merita cu prisosinta, pentru ca frumusetea peisajelor iti taie de cateva ori respiratia si uiti de durerile care te cuprind (in functie de cat de mult timp a trecut de cand ai facut ultima data miscare). Indicat este ca in cazul in care nu aveti o conditie fizica buna sa optati pentru o varianta mai scurta a traseului.

Intoarcerea am facut-o cu trenul IR 1646, de la 20.44, care a ajuns in Bucuresti intr-o ora si 48 de minute. E drept, costa mai mult, dar daca vreti sa platiti tot 19 lei, trebuie sa il prindeti pe cel care este cu o ora mai devreme.

Asadar, una din cele mai ieftine excursii pe care le puteti face necesita minim 38 de lei pentru transport si am mai adaugat noi 12 lei contravaloarea a doua sticle cu apa cumparate de la cabana. Fireste, pentru drum trebuie sa va pregatiti de acasa cu sandwich-uri, fructe si apa.

Politicienii români care au fost țintiți de hackeri sprijiniți de Rusia. „Agresiunile se desfășoară împotriva demnitarilor vocali”
Războiul hibrid dus de Rusia afectează și politicienii români. Mai multe grupuri de hackeri sprijiniți de Rusia, China și Iran au avut ca țintă în ultimii ani politicieni și oficiali...
Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, renunță la funcție
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Horia Constantinescu, renunţă la funcţie după ce a devenit candidatul PSD la Primăria Constanţa. El precizează că...