Universul așa cum nu a mai fost văzut: Evoluția incredibilă a cosmosului dezvăluită, cea mai precisă din istorie VIDEO

Vineri, 11 Februarie 2022, ora 02:23
Clusterul de galaxii Virgo, creat de oamenii de știință FOTO: Daily Mail

După o muncă titanică, în care mii de calculatoare au lucrat multă vreme, iar un supercomputer a făcut simularea generală, o echipă internațională de oamenii de știință condusă de experții de la Universitatea Durham, Marea Britanie, a reușit să conceapă cea mai precisă și extinsă reprezentare a universului de la Big Bang și până în prezent.

Această hartă 3D uimitoare a recreat întreaga evoluție a cosmosului de la formarea sa, din urmă cu 13,7 miliarde de ani, oglindind consecințele lumii reale asupra legilor fizicii, care acționează asupra materiei întunecate și a gazului din univers, potrivit Daily Mail.

Autorul principal al studiului, publicat în revista Monthly Notices of the Royal Astronomical Society al Academiei Oxford, Carlos Frenk de la Universitatea Durham din Marea Britanie, spune că acesta va permite astronomilor să exploreze vecinătatea noastră cosmică la fel de ușor cum ar explora planeta Pământ.

Proiectul denumit SIBELIUS-DARK, la care au participat cercetători din Marea Britanie, Țările de Jos, Finlanda, Franța și Suedia, acoperă până la 600 de milioane de ani-lumină distanță de Pământ și include peste 130 de miliarde de ”particule”, producând un Petabyte de date, echivalentul a 500 de miliarde de pagini de text tipărit standard.

Echipa de astronomi a afirmat că este de acord că simularea este atât de apropiată de modelul standard al universului, dar la el se adaugă dovezi privind ”materia întunecată rece” (CDM – cold dark matter).

Descoperire neobișnuită sub Japonia: Structură gigantică ascunsă în adâncuri VIDEO

CDM este o materie întunecată ipotetică despre care se crede că este ”lipitura gravitațională invizibilă”, care ține galaxiile împreună, fără să reflecte sau să absoarbă lumina.

”Faptul că am reușit să reproducem aceste structuri familiare oferă un suport impresionant pentru modelul standard Cold Dark Matter”, a spus profesorul Frenck.

La crearea acestei hărți, cea mai vastă și mai precisă din istoria lumii, mii de computere au fost puse la lucru strângând date, iar simularea generată a fost reușită de un supercomputer denumit COSMA, ”mașina cosmologică”.

Omenirea poate scăpa de Apocalipsa venită din spațiu: Cine dispune de tehnologia care salvează Pământul? VIDEO

”Acest proiect este cu adevărat inovator. Oferă o piatră de hotar în încercarea noastră de a contesta modelul stabilit în prezent al evoluției universului nostru”, a spus dr. Matthieu Schaller de la Universitatea Leiden din Țările de Jos, implicat și el în studiu.

Firea, încrezătoare că va câștiga Primăria Capitalei: ”Bucureștiul arată mult mai rău decât acum 4 ani”