Sassu decide restructurari, dar nu o demite pe Rodica Culcer

Luni, 15 Octombrie 2007, ora 15:26 664 citiri

Rodica Culcer va ramane seful Departamentului de stiri din TVR, a anuntat, luni, presedintele institutiei, Alexandru Sassu, desi, anterior, declarase ca persoana care a decis publicarea materialului "Spaga lui Remes" a incalcat trei articole din Statutul Ziaristului din TVR si legea de functionare a televiziunii publice.

Sassu a anuntat si o timida reorganizare dar care, aparent, nu are nicio legatura cu scandalul spagii pentru Remes. Potrivit presedintelui TVR, Departamentul Sport se va desprinde din redactia Stiri si va functiona separat. Unele modificari vor avea loc si la Departamentul Comunicare.

Presedintele TVR a declarat luni, in cadrul audierilor in Comisiile reunite de cultura ale Parlamentului, ca cel care a impus difuzarea materialului "Spaga pentru Remes" a incalcat articolele 6, 10 si 21 din Statutul Ziaristului din TVR, precum si legea privind functionarea televiziunii publice.

Articolul 6 spune ca "ziaristul din televiziunea publica are obligatia de a refuza orice ingerinta si presiune politica, sociala sau economica facuta cu scopul, declarat sau mascat, de a ascunde, distorsiona sau manipula informatia, semnaland orice tentativa de acest gen".

Articolul 10 prevede ca "ziaristul din televiziunea publica are datoria de a nu difuza informatii false sau insuficient verificate" si ca "pentru verificarea informatiilor, se vor folosi mai multe surse independente".

Articolul 21, despre care Alexandru Sassu spune ca a fost incalcat de cel care a impus difuzarea inregistrarilor, spune ca "ziaristul din televiziunea publica are obligatia de a nu modifica, prin selectia, montajul si structura finala a informatiilor prezentate, adevarul asupra evenimentelor si situatiilor pe care le relateaza" si ca "distorsionarea voita, punerea intr-o lumina falsa a proceselor sociale, a actiunilor si persoanelor constituie grave abateri de la conditia de ziarist profesionist".

Referitor la acuzatiile ca a cenzurat difuzarea celei de-a doua parti a inregistrarilor, presedintele-director general a declarat ca nu a oprit difuzarea continuarii inregistrarii, ci a exprimat doar un punct de vedere.

"In urma dezbaterii, am exprimat un punct de vedere, repet, un punct de vedere", a afirmat Alexandru Sassu. El a mai spus ca "este evident ca imaginile au fost editate" si a contrazis-o, astfel, pe Rodica Culcer, directorul Directiei stiri, care afirmase ca nu s-a intervenit pe imagini.

Sassu a mai declarat luni, referitor la difuzarea inregistrarii cu Remes, ca un manager de televiziune publica trebuie sa tina cont de lege, de interesul public si de interesul institutiei.

"Pentru orice jurnalist, un astfel de material era firesc sa-l dea publicitatii. Din punct de vedere al unui manager de televiziune publica, inainte de a da drumul unui astfel de material, acesta trebuie sa tina cont de trei lucruri, de lege, de interesul public si de interesul institutiei", a declarat, Alexandru Sassu, fara a defini "interesul public".

Ne puteți urmări și pe  pagina noastră de Facebook   sau pe   Google News