Tara cu sistem public inspaimantator de inapoiat: cazul vaccinarii de la Gaesti

Marti, 05 Ianuarie 2021, ora 21:29
Autor: Ramona Ursu
Tara cu sistem public inspaimantator de inapoiat: cazul vaccinarii de la Gaesti

Israelul e pe primul loc in lume la vaccinare pentru ca a inteles exact ce scop urmareste. Si scopul lor declarat este sa isi vaccineze populatia rapid si fix asta fac 7 zile din 7, 24 de ore din 24. Netanyahu a fost primul din Israel care s-a vaccinat si a facut-o in fata camerelor, in timp ce le-a promis cetatenilor ca tara lor va fi prima care va iesi din pandemie. Mesajul lui a fost simplu si clar: "Am vrut sa ma vaccinez primul ca sa incurajez populatia sa faca acelasi lucru".

La noi, nu se poate. In tara asta, care niciodata nu a respectat nicio procedura si in care sistemul public oricum este inspaimantator de inapoiat si de nepriceput la absolut orice, acum procedura e sfanta. N-o clinteste nimeni. Nu conteaza ca poate procedura e proasta, ceea ce s-ar putea chiar sa fie, pentru ca nu e facuta de niste experti intergalactici in vaccinare anti-Covid.

La noi, solicitarea lui Iohannis de a fi primul vaccinat, pentru a da un exemplu populatiei, a fost considerata de expertii Grupului de lucru etc ca fiind nepotrivita. Sa nu cumva sa zica unii ca s-a bagat Iohannis in fata la vaccinare. Extraordinar! Asta era problema tarisoarei. Ba chiar eu cred ca asta trebuia facut, sa fie Iohannis primul vaccinat. Cred ca procedura ar fi trebuit mult mai accelerata, mult mai elastica, cu posibilitatea, macar in situatii punctuale, cum a fost azi la Spitalul din Gaesti, vacinarii oricarui cetatean care doreste sa fie vaccinat.

Dar la noi, nu, mai bine aruncam dozele cu vaccin la gunoi, mai bine spunem ca un manager de spital e incompetent pentru ca nu a respectat procedurile (proceduri care, apropo, nu prevad niciun fel de sanctiuni pentru cei care nu le respecta), in loc sa ne gandim cum e, de fapt, mai bine pentru toata populatia.

Care e scopul nostru, totusi, in final? Il mai urmarim sau ne pierdem in ideile noastre fixe care se incadreaza strict intre "procedura" si "management defectuos"? Sigur n-o mai fi nimic la mijloc? Sigur nu mai avem nimic de invatat, poate chiar in timpul acestui proces de vaccinare cu care nu ne-am mai confruntat niciodata pana acum? La noi, procedura a ajuns sa bata chiar scopul in sine al campaniei de vaccinare, acela de a imuniza cat mai repede populatia si de a scapa de boala asta.

Revenind la cazul din Gaesti, unde managerul spitalului a vrut sa vaccineze pe oricine doreste, indiferent de categorie, de etape, pentru ca ii mai ramasesera omului doze de azi in spital. Doze care, altfel, s-ar fi pierdut. Eiii, nu, procedura spune ca managerul ar fi trebuit sa cheme azi oameni la vaccinare aflati pe lista de maine cu programari. OK, dar daca nu a facut asta, ci efectiv a vrut sa faca ce este absolut normal - sa vaccineze oameni anti-Covid -, atunci, gata, e management defectuos. Eu nu cred ca e. Eu cred ca a facut fix ce trebuie facut, a gandit exact cum trebuie, cu folos pentru toata lumea.

Omul nu si-a batut joc de dozele alea, nu le-a aruncat, a spus clar ca el refuza sa arunce niste doze bune, nu a cerut bani ca sa vaccineze cu prioritate pe cineva, nu si-a vaccinat neamurile, ci a anuntat ca, daca tot are doze incepute, atunci vrea sa vaccineze oameni care isi doresc sa se vaccineze. De ce nu s-ar include in procedura treaba asta, sa poti vaccina si pe cine doreste, daca iti mai raman doze deja incepute? Daca nu iei locul unei persoane aflate pe lista celor cu prioritate? Care ar fi enorma greseala?

In Israel, sunt acum cozi la centrele de vaccinare. Cam 150.000 de oameni sunt imunizati zilnic. La noi, din 27 decembrie, zi in care a inceput campania, si pana azi, au fost vaccinate 41.609 persoane. In schimb, la noi, cozile sunt la mall si pe partiile de schi.

 Articol citit de 19630 ori

    Citeste si:
    Comentarii
    Dana012
    08.01.2021, 15:01
    Aveti dreptate
    Locuiesc in Israel si m-am vaccinat fara rand cu ceea ce se expira la sfarsitul zilei.
    Pana azi s-au vaccinat 1.7 milioane-apoape 20% din populatie.
    Circa 30% nu sunt din categoria de peste 60 de ani care are dreptul de a se vaccina in prima etapa.
    angel9913
    10.01.2021, 03:37
    Pai daca suntetzi asa de vaccinatzi si implicit de protejatzi
    ... de ce va mai tzine Bibicu' ala al vostru la arest pt. a 3-a oara consecutiv (un record mondial in domeniu) ?

    Ar trebui sa fitzi deja cei mai sanatosi oameni de pe planeta si mai ales, ar trebui ca lucrurile sa revina absolut la normal in, sa zicem max. 6 saptamani.
    Vrei sa pui pariu ca n-o sa fie asa ? :D

    Pe de alta parte, 3 lockdown-uri si 3 randuri de alegeri consecutive... unele coincidentze incep sa rimeaze prea bine, chiar si pt. cei ultra-spalatzi pa creier (din care si evreii au din plin, chiar la ei acasa... :)
    florescujohn
    05.01.2021, 23:28
    Logica ocoleste Romania
    Un manager trebuie sa respecte regulilor dartrebuie sa aibe mina libera in situatii care nu sint in regulament.
    Lozinca celebra pe care Iliescu i-a invatat pe prostovanii lui: Noi muncim nu gindim.
    Sint parlamentari care habar nu au ce legi voteaza, nu se prezinta la slujba dar au gura spurcata si critica pe altii.
    Ii stiti dumneavoastra pe cei minjiti pe la gura.
    alex-7
    05.01.2021, 23:21
    Nu-i nici o graba, astept sa se vaccineze toti curajosii...
    Mrs. Ramona Ursu cu toata stima si respectul pe care vi-l port in privinta managerului de la spitalul din Gaesti santeti..."dead wrong". Regulile si protocolul in privinta vaccinarii trebuiesc respectate,legile bune sau rele (asa cum sant) daca sant incalcate reprezinta o violare. Managerul inainte de toate trebuia sa aiba intii pacientii la spital iar dupa aceea sa inceapa prepararea solutiei de vaccinare (vaccinul vine concentrat).
    "Tara cu sistem public inspaimantator de inapoiat", aici aveti perfecta dreptate 100% dar sa vedem de ce s-a ajuns la aceasta situatie umilitoare. In 1990 invatamantul la toate nivelele din RO a fost distrus rapid intentionat sau neintentionat. Printre multii vinovati se numara Ion Iliescu, Petre Roman care ar trebui anchetati (judecati). La acel timp invatamantul in RO era la fel de bun ca in Germania si Rusia adica la cel mai inalt nivel din lume. Norocosi pot fi cei care au absolvit universitati(institute) si s-au nascut pina in anul 1966. Desigur ca si cei nascuti in perioada 1966-1970 au avut sansa sa beneficieze de licee sau scoli tehnice excelente. Din pacate cei ce au absolvit scoli si universitati in perioada 1990-2020 nu au o pregatire profesionala buna dar nu este vina lor (ei nici nu stiu ce inseamna ...studiu individual). Cineva mi-a spus ca RO este tara hotilor si de aceea a supravietuit pina acum ! Intrebarea este cit mai poate supravietui cand datoria externa a Romaniei este de 103 miliarde de euro !? RO timp de 30 de ani nu a avut o conducere competitiva si competenta. Nici presedinte n-are. Un robot bavarian la costum si cravata albastra este programat sa apara la TV uneori 3-10 minute dar el nu este responsabil si nu raspunde la intrebari.(isi incarca bateriile zilnic) De asemenea nici mafiotul arab sau cantaretul maghiar nu au ce cauta la conducerea guvernamentala. Apropo ...in poza postata semanati cu Irina Rimes dar nu trebuie sa va faceti nici o problema pentru ca aratati mult mult mai bine decat ea.
    Socialistwars
    06.01.2021, 00:28
    Si vin excrocii rusofilitici cu pisalogeala orientala
    .
    DUTTY
    06.01.2021, 17:08
    Esti un exemplu viu!!!!
    .
    dr.Agnea
    05.01.2021, 22:52
    *mai degraba
    ....
    dr.Agnea
    05.01.2021, 22:50
    lia_
    Vaccinarea in direct a preaturnatorului Mache mai degeaba decat a colosului din Sibiu.
    Apoi,se vor inghesui tzoparlanii la vaccinare ca la pupatul moastelor
    lia_stoenescu
    05.01.2021, 23:25
    @dr.Agnea
    Bine, atunci sa reformulam: vaccinarea presedintelui Iohannis, a prim-ministrului Catu, a patriarhului Daniel si a celui despre care faci vorbire si pentru care a trebuit sa dau o cautare pe net, ca nu stiam cine e "Tache".

    Acum mi-am mai temperat din lacune.

    Eu zic ca, pentru a deschide larg supapele increderii romanilor, cei patru sunt suficienti.

    Si nici nu se consuma mai multe doze de vaccin decat s-au pierdut - cel putin pana acum - inerent, in campania asta de vaccinare.
    i sorin
    06.01.2021, 12:01
    Eu pe Mache
    L-as vaccina cu niste agheazma, ca lui oricum nu-i trebuie altceva si are in el stofa de drac, nu de sfant. Sigur, ar fi un exemplu bun pentru boboru' pupator de moashte, dar nu vad de ce ar trebui sa i se faca un bine pe care nu il merita cu de-a sila.
    In rest, consider ca era util sa fie vaccinate cateva personalitati cu maxima vizibilitate in prima transa, ca exemplu. Si stiu ca toata campania e bulibasita de la cap la coada, cu toate laudele pe care si le aduc siesi in presa si pe unde mai apuca cei implicati. Si, desi capul campaniei e medic militar, armata a fost printre ultimele care s-au mobilizat efectiv in lansarea campaniei si efectuarea vaccinarilor. Deja s-au vaccinat persoane din mediul privat, iar spitalele militare inca mai lucreaza la liste. Deja au pierdut o saptamana si inca nu se lucreaza efectiv, desi au anutat ca da.
    gheu
    05.01.2021, 22:57
    Stimate
    Cine sunt Toparlanii? Nu cumva faci parte din ei?
    dr.Agnea
    05.01.2021, 23:15
    ghe
    Nu discut cu indivizi fara logica.
    gheu
    05.01.2021, 22:41
    Stimata autoare
    Este doar opinia ta nu si a noastra. Stim de trecutul tau si cum ai ajuns in functie. Eu as ramane la fund ca si somnul.
    lia_stoenescu
    05.01.2021, 22:25
    Articol binevenit!
    Chiar ma intrebam, vazand cat de intens mediatizat (negativ) e cazul Gaesti, daca nu exista si oameni care sa arate apasat cu degetul tarele mult cocolosite in Romania noastra care pare a nu-si mai reveni - pentru numele lui Dumnezeu! - din fixismele, birocratia, imobilismele si cate alte multe si defectuoase.

    Sunt absolut de acord ca trebuia imediat sa i se dea curs dorintei presedintelui Iohannis de a fi vaccinat primul, in direct si la o ora de maxima audienta. Tara asta, care inca mai pastreaza la greu mentalitati de Ev Mediu, are nevoie de modele. Nu de modele Cumpanasu, Mugur Mihaescu si altii - destui!- asemenea lor.

    Sa fi debutat campania cu vaccinarea presedintelui si a primului-ministru.
    Sunt convinsa ca numarul ingrijorator de mare de romani care elucubreaza anti-Covid, anti-"botnita", anti-vaccin ar fi scazut semnificativ.

    Mediul educaional, cadrele didactice, de a caror imunizare depinde, in principal, redeschiderea scolilor, poate ca nu ar mai atinge proportiile ingrijoratoare de refuz al vaccinului. Iar populatia ar intelege ca nu e suficient sa vocifereze pe seama nedeschiderii scolilor, atata timp cat nu se diminueaza semnificativ riscul contaminarii mai ales in randul adultilor care sunt responsabili nu numai de procesul de invatamant in sine, ci si de sanatatea copiilor. A caror conaminare ar atrage dupa sine reactii de contaminare in lant, in afara scolii.

    Cazul Gaesti ar trebui sa indemne la meditatie profunda, urmata de iesirea factorilor decizionali - in primul rand - din schematismul, din birocratia care ne mananca zilele si asa amenintate la greu de aproape un an incoace.

    P.S. Pe punctul de a plasa comenariul in pagina, primesc alerta referitor la anchetarea cazului Gaesti.
    QED!
    Revelare
    05.01.2021, 22:20
    Fata asta este pur și simplu
    IDIOATĂ:

    https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/romania-in-topul-tarilor-cu-rata-mare-de-vaccinare-anti-covid-la-polul-opus-este-franta.html
    Nonpolitikon
    05.01.2021, 22:05
    Oricine nu-i în stare de-o vaccinare, îi bagă-n față pe antivacci
    niști...
    dr.Agnea
    05.01.2021, 22:00
    octav
    Iti inteleg supărarea dar folosești cuvinte nepotrivite. Un popor abulic mi se pare ....perfect spus
    Cetateanul_turmentat
    06.01.2021, 07:26
    Nu abulic
    Needucat. Roadele a 30 de ani de distrugere sistematica a educatiei se culeg cu brio.