O intamplare din viata reala pentru bula pro-vaccin. Cum riscam sa alimentam teoriile conspiratiei

Marti, 29 Decembrie 2020, ora 13:02
Autor: Ramona Ursu
O intamplare din viata reala pentru bula pro-vaccin. Cum riscam sa alimentam teoriile conspiratiei

Am mers, zilele trecute, sa ma tund. O stiu pe doamna care ma tunde de mult timp, e o femeie obisnuita, la vreo 45-50 de ani. Nu vorbim cine stie ce cand ne vedem, dar, oricum, cat stau acolo niste zeci de minute, mai povestim una-alta. Si cum inevitabil am ajuns sa discutam despre mizeria asta de boala, am intrebat-o daca se va vaccina.

Doamna mi-a raspuns categoric ca nu se va vaccina, ca spera sa nu o oblige nimeni sa o faca (i-am spus ca nu e cazul), ca mai spera sa nu se ajunga nici sa ii conditioneze cineva locul de munca pe motiv de nevaccinare.

Am intrebat-o de ce nu se va vaccina. Desi citesc si scriu despre teoriile conspiratiei, desi vad multe aberatii care circula in spatiul public despre covid, dar nu numai despre asta, va spun ca mi-a cazut foarte greu sa le aud insirate una dupa alta. Cu CIP-ul care ni se baga in noi, cu 5G-ul, cu faptul ca, in realitate, vor sa ne omoare (am intrebat-o de ce ne-ar face cineva un vaccin care sa ne omoare, pentru ce atata bataie de cap, cand un virus cum e covid, pe care-l putem lua fara sa ne dam seama, rezolva rapid problema mortii multora dintre noi.

Mi-a spus ca pentru a ne omori - nu se stie cine - pe mai multi), ca vaccinul pentru "cei mari" e altul decat cel care va ajunge la noi, "astia de rand", ca de ce n-au fost in stare sa gaseasca leac pentru alte boli, dar pentru covid au gasit asa repede, ca boala asta nu exista (desi apoi mi-a spus ca stie oameni care au avut-o) si tot asa. Am intrebat-o de unde stie toate aceste lucruri, mi-a zis ca din ce mai vede la televizor, pe Facebook, ce mai aude de la cunoscuti.

M-a intrebat daca eu ma voi vaccina. I-am raspuns ca, atunci cand imi va veni randul, as vrea sa ma vaccinez. Dar cum am nevoie de o opinie a unui doctor, avand un istoric medical care necesita asta, o voi astepta. Insa, am asigurat-o ca, daca totul e in regula, nu voi ezita o secunda sa ma vaccinez. I-am spus si ca, din ceea ce stiu, vaccinul este sigur, ca ne va ajuta enorm sa luptam cu pandemia si ca, de fiecare data cand am avut probleme de sanatate, m-am lasat pe mana medicilor si, pana acum, m-au facut bine.

Doamna m-a privit cu ingrijorare, ii parea sincer rau ca probabil ma voi vaccina si voi avea, in opinia ei, de suferit. Nicio secunda nu a vorbit urat, nicio secunda nu a fost agresiva, nicio secunda nu a acuzat pe nimeni (era dezamagita, in general, de politicieni, de autoritati, dar aici am fost de acord cu ea). Am avut in fata mea un om obisnuit din tara asta, care munceste cinstit, care a mers la scoala, care a mers si la vot, care plateste taxe in Romania, care are, in general, probleme de viata cum avem toti.

Inca ceva: fiind intr-un salon de coafura, purta regulamentar masca si, atat la inceput, cat si la final, si-a folosit si sticluta cu spirt pentru maini.

In toata discutia, singurul lucru pe care l-am facut, si doar pentru ca m-a intrebat, a fost sa ii spun ce voi face eu in privinta vaccinarii si care sunt motivele mele. Inainte sa plec am mai rugat-o sa-l intrebe pe medicul ei de familie despre vaccin si am facut asta in speranta ca va primi niste informatii corecte, poate vor conta, nu stiu. Altfel, avand in vedere timpul relativ redus cat am stat acolo, dar si faptul ca, totusi, nu ne cunoastem decat vag, m-am rezumat la a-i spune ce am scris mai sus.

De ce am povestit asta? In mod evident, ma revolta foarte tare si pe mine cand vad tot felul de "specialisti" care stiu totul despre boli si vaccinuri, bazandu-se pe crema de galbenele care vindeca orice. Ma revolta cei care, cu buna stiinta, manipuleaza ordinar si ne fac rau, in felul asta, tuturor. Ma revolta nesimtirea unora care ignora regulile minime impuse pentru prevenirea pandemiei (la fel cum, da, ma revolta si cei care, in timp ce-si fac selfie-uri prin mall-uri, propavaduiesc legarea cu lanturi a oamenilor in case si oprirea vietii in totalitate, in general). Ma revolta ticalosia unora care mai scot putina notorietate, niste bani, niste voturi, orice beneficii din dezinformarea si manipularea unor oameni. A multor oameni.

Da, cred ca autoritatile statului au obligatia de a avea grija de vietile noastre, ale tuturor. Au obligatia sa ne protejeze sanatatea. Dreptul la sanatate este garantat de Constitutia Romaniei. Cred ca autoritatile au obligatia de a ajunge la toti cetatenii si de a-i informa corect. Nu in doi peri, cu raspunsuri care nu spun nimic, doar pentru a bifa ca au dat un raspuns. Nu prin defilari de uniforme si de functii care, de la un punct, pot provoca "reactii adverse". Autoritatile, in care pompam miliarde, au obligatia de a ajunge la fiecare om si a-i vorbi pe limba lui, cu scopul de a-l informa corect, in primul rand. Si, da, si presa are un rol major in informarea corecta a oamenilor si toti cei care, intr-un fel sau altul, sunt o voce publica.

In ceea ce ne priveste, insa, pe toti, pentru ca vorbim, totusi despre milioane de oameni cati suntem in tara asta, din ce am invatat eu pana acum, am inteles ca, oricata dreptate am avea, oricat de mult ar fi adevarul de partea noastra, nu le vom putea baga cu forta pe gat celor care nu cred in dreptatea si in adevarul nostru. Nu se poate asta in situatiile in care unul zice categoric "da", iar celalalt un "nu" categoric. Convingerea celor din jur nu merge cu incordatul muschilor, cu a-i face prosti, tampiti, inconstienti, nemernici pe toti cei care cred altceva decat noi. Nu merge nici cu a rade superior de acesti oameni.

Asta am vazut eu si cand era vorba despre PSD-isti si anti-PSD-isti, despre cei cu referendumul pentru familie si cei care erau impotriva, despre orice tema majora care ne atinge pe toti. Daca insultam la gramada pe toata lumea, daca punem acelasi sablon peste toti cei care nu cred ca noi, poate ca ar trebui sa ne gandim daca asta schimba cu adevarat ceva in jurul nostru. Eu cred ca nu. A, ca o facem ca sa ne mai racorim, ca suntem si noi suparati, speriati, frustrati, ca radem de altii doar ca sa mai scapam de durerile noastre, asta pot intelege ca explicatii.

Sigur am facut-o si eu in diverse momente, cand de altceva n-am mai fost in stare. Insa nu mi se pare calea cea eficienta, doar poate cea mai la indemana. Dar lucrul asta nu schimba ceva in jur. Nu ajuta pe nimeni. Din contra, ne radicalizam si mai mult si fiecare tabara isi va apara si mai cu patima propria credinta.

Spun toate astea pentru ca ne asteapta in continuare o perioada foarte grea. N-am scapat de boala si nu vom scapa peste noapte. Iar vaccinarea de acum mi se pare poate cel mai important test pe care il avem de dat cu totii in vietile astea. E responsabilitatea statului felul in care se va desfasura aceasta campanie de vaccinare, dar intr-un fel cred ca e si a noastra. Si poate ar fi bine sa ne adunam toate resursele, rabdarea, argumentele, iubirea fata de cei din jur si fata de vietile noastre si sa ne mai dam tuturor o sansa reala. Iar asta nu cred ca se poate, cum vad destul de mult in spatiul public, cu insulte, cu mistouri si cu arogante ieftine pe Facebook.

Personal, cand o sa mai simt ca e nedrept ce ni se intampla si ca ma lasa nervii cu atatea ineptii care intoxica spatiul public, mi-o voi aminti pe doamna de la coafor. Nu e un om rau, ticalos, idiot. E un om speriat de moarte, la fel ca mine. E un om ingrijorat pentru sanatatea lui si a celor din jur, la fel ca mine. E un om care traieste cu speranta ca va fi mai bine, la fel ca mine.

Faptul ca avem atatea lucruri in comun, dar ne despart radical argumentele bazate pe date, cred ca undeva e un esec al nostru, ca societate. Nu, de data asta nu mai e despre noi si restul. E despre noi toti. Despre viata si moarte, simplu. Si vom esua cu totii daca nu renuntam la granitele noastre, ale bulei noastre, care ni se pare, poate prea des, perfecta.

Citeste si https://ziare.com/social/capitala/misterul-elicopterului-generalilor-implicati-in-reprimarea-revolutiei-de-la-timisoara-doborat-de-un-soldat-la-alba-iulia-1651317

 Articol citit de 19145 ori

    Citeste si:
    Comentarii
    bagatorudesama
    30.12.2020, 17:27
    Pentru Ziarecom
    De ce nu ne dati posibilitatea sa banam jurnalistii astia idioti sa nu mai primim mailuri la articolele lor cretine ?
    TheEconomist
    30.12.2020, 14:08
    Pastrarea drepturilor e singura utilitate a vaccinului
    Adica... Sclavie.

    Cred ca o foarte mica minoritate, numai cei care vor acum si neaparat, chiar se tem de Covid si vor vaccinul pur si simplu de frica.

    Marea majoritate din cei care il vor face il vor face ca sa aiba hartia la mana. Pasaport pentru teatru, pentru restaurant, pentru avion. Sclavie.

    "We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the Pursuit of Happiness."

    Dar nu, nu astea sunt valorile Licuriciului cu care ne tampeste Dreapta Austerofila. Cum sa mai spuna cineva azi ca exista drepturi inalienabile, cand ei vor pasaport pentru orice ?

    Eu nu voi face vaccinul din motive religioase. Dincolo de toata treaba cu nanoparticulele, cu pericolul, ca nu e testat, etc... daca as fi progresist, daca as crede cu tarie in stiinta si in Establishmentul politic al lumii, daca as crede ca ne vor duce spre o Brava Lume Noua, ca ne vom intalni si cu fratii din Univers, daca as crede ca nu exista Dumnezeul biblic, ca este o prostie, o inventie, un psyop roman ramas pana in ziua de azi, atunci cred ca nu as avea nicio problema sa-mi fac vaccinul.

    Dar eu cred in Dumnezeul biblic. Cred ca omul e facut dupa Chipul lui Dumnezeu si trebuie sa ramanem Chipul lui Dumnezeu pentru a fi mantuiti, ca o conditie de baza, sine qua non, ca nu poti sa ceri sa fii mantuit daca tu accepti sa devii altceva.

    Cred ca ADN-ul nu vine nici de la mama, nici de la tata, si cu atat mai putin de la Establishment ca sa aiba dreptul sa-mi instaleze cate un Microsoft Security Update de fiecare data cand mai apare vreo boala, facuta tot de ei in laborator. Cred ca ADN-ul vine de la Dumnezeu, de la Cel care a facut umanitatea la inceput. Si ca poate facem toate pacatele, dar macar ADN-ul sa ni-l pastram curat.

    Da, stiu teoria conspiratiei si stiu de treaba cu ADN-ul de 7 ani, de la o emisiune din 2013 de la Hagmann Report ("Return of the Gods")

    Vaccinul dupa mine, este aproape Pacatul Impotriva Sfantului Duh, cel zis a fi de neiertat. Nu degeaba e reprezentat ca porumbel. Cum superi Duhul ? Cum superi un porumbel: ii strici cuibul. Trupul ca si Templu al Sf. Duh. Il faci de nelocuit pentru Duh, ii strici ADN-ul. Si chiar daca Dumnezeu ar inchide ochii, cum vom trece de Semn daca acceptam vaccinul ?

    "Ea a făcut ca la toti – mici si mari, bogati si săraci, liberi si sclavi – să li se dea un [vaccin]". Daca acceptam obligativitatea acum, ce vom face peste cativa ani, cand vor inventa noul si unicul mijloc de plata, integrat direct pe mana sau pe frunte ? Cu ce e diferita situatia de azi ?

    Vad Uriciunea Pustiirii, care de 30 de ani, inca de la Stolojan 1991, vine cu austeritate si lacrimi pentru romani Daca 30 de ani i-ati facut sa sufere cu o placere machiavelica, de ce nu i-ati si ucide ?
    ceapa_verde
    30.12.2020, 08:48
    Excelent articol
    Sunt atat de multe lucruri care ne unesc, și atat de putine ce ne despart. Acum se vede clar ca acei ce propaga dezbinarea, fie ei parlamentari, Ziariști, primari, preoți, lucrează pentru ei dar contra celorlalți. Iar o arma puternica conta dezinformării este sfatul specialistului recunoscut. Hai sa ascultam de cei ce știu, nu de cei ce cred ca știu. Și hai sa punem mai mult preț pe școala și mai puțin pe gura lumii (Facebook inclus).
    alex-7
    29.12.2020, 16:55
    Mos Gerila de ...Craciun:
    -Buna Seara, copii!. Cine vrea sa cumpere o jucarie din Elvetia ?
    Cordan
    29.12.2020, 16:41
    Oricine are nesimtirea de a pune o intrebare
    ... e catalogat drept conspiraționist, obtuz, troglodit etc. Vreau să aflu de pe site ul Ministerului Sănătății care dispune de o Platformă națională de informare lucruri elementare (dezamăgire cat incape, verificați și voi). Am consultat o și nu am reușit nici măcar să aflu care dintre vaccinuri este folosit in Romania din cele 48 candidate și alte spre 200 in diverse faze. A fost el obținut prin manipulare genetică? Există și altele care nu au fost obținute astfel? In loc de o informare exhaustivă despre vaccin (că asta mă interesează) Ministerul Sănătăți ne spune cum se face acesta, ca și cum ar avea mare importanță dacă ți l faci in fund sau in mană și ar trebui să fii inteligent peste poate ca să i vaccinezi pe medici in primul rand. Toate vaccinurile se realizează prin manipulare genetică? Nu de alta dar parcă și porumbul american manipulat fusese interzis in UE.
    angel9913
    30.12.2020, 00:56
    Singura problema cu "teoriile conspiratzioniste" este ...
    ... faptul ca marea lor majoritate isi pierd, de-a lungul timpului, caraterul teoretic, ramanad doar conspiratzii chioare... :)

    P.S. Pt. cei nascutzi dupa ultima ploaie si cu scoala facuta la FF-ul online, termenul de "conspiracy theories" a fost inventat de Compania de Sunet si Lumina cu scopul imediat de a discredita criticii penibilului Raport Warren (explicatzia oficiala a asasinarii lui JFK)

    https://www.zerohedge.com/news/2015-02-23/1967-he-cia-created-phrase-conspiracy-theorists-and-ways-attack-anyone-who-challenge
    Teddy62
    30.12.2020, 02:05
    alexei si anjelica kgb...v-ati gasit, nu?
    mai lipseste ala de 2 bani sa ne explice cum masca medicala e ca un gard de sirma...
    mare e gradina ta....
    alex-7
    29.12.2020, 15:53
    Stimata Mrs. R.U
    Trebuie sa tineti cont si sa luati in considerare daca cititorii dv. doresc sa va vaccinati. Din partea mea aveti un NU mare ! De asemenea nu va recomand ca vreodata sa luati un medicament de pe lista celor aprobate de FDA (food drug administration). Acele medicamente sant asa de tari incat si caii au efecte secundare daca li se administreaza.
    Sa nu cumva sa aud ca v-ati vaccinat , chiar si propaganda PRO are limita ei . Mai mult decat atat va ascundeti identitatea diplomatic... incat nimeni nu stie locul nasterii dv. si nici unde alti absolvit studiile universitare ceea ce denota ca santeti o persoana "invizibila" (eu oricum va apreciez ca jurnalista). Sarbatori de Iarna Fericite fara Covid
    "FDA issued the first emergency use authorization (EUA) for a vaccine for the prevention of #COVID19 caused by SARS-CoV-2 in individuals 16 years of age and older. The emergency use authorization allows the vaccine to be distributed in the U.S.
    lia_stoenescu
    29.12.2020, 22:07
    "(eu oricum va apreciez ca jurnalista)"
    Curat murdar, coane alex-7!

    Induiosatoare, de-a dreptul, grija crescanda pe care i-o porti Ramonei Ursu, la pachet cu aprecierile constante pe care le manifesti, de luni bune, fata de domnia sa!

    alex-7, 13:20: "Draga Ramona apreciez ca-ti iubesti profesia de ziarista dar..."
    (la articolul "Murim in spitale din cauza lor si din cauza noastra. Pentru ca ii votam", de Ramona Ursu, redactor-sef Ziare.com - duminica, 15 Noiembrie 2020/ https://ziare.com/stiri/eveniment/incendiu-la-spitalul-judetean-neamt-sanatatea-alegerile-si-politicienii-1644034#adaugare-comentariu)
    Comentariu inadecvat
    MosGerila
    29.12.2020, 14:26
    Am trait Internetul inca de la nasterea sa la CERN, in Geneva prin
    anii 1980. A fost inventat in scopul diseminarii informatiilor stiintifice cat mai liber si fara nici un control (cenzura) statala. A fost conceput ca un instrument de cunoastere si de educatie, mai mult, ca un instrument de vulgarizare stiintifica.

    Ce a ajuns in 2020? Un instrument de diseminare a fake-news-urilor si de de-solializare galopanta. Atata timp cat fake news-ul se limita la aria cedetelor de cinema si a aventurilor lor, nu era important. Dar cand a intrat pe teritoriul stiintelor, si mai ales al medicinei, atunci a devenit un instrument criminal in mana unei clase politice sau unor dictatori inca in viata.

    Sa nu aveti impresia ca doar coafeza din poveste este o victima inconstienta. Am constatat ca multi profesionisti in medicina, cu studii sau la studii, cad in plasa dezinformarii, care este devenita periculoasa pentru societate. De aceea la Geneva a luat fiinta fundatia "Health on the Net" (www.hon.ch), la care am avut onoarea sa ii ii fiu primul webmaster :) Apoi au fost organizate cursuri pentru profesionistii din Sanatate, pentru a aii invata sa discearna adevarata informatie de falsa informatie din domeniul medical.

    Din pacate, doamna Ursu descrie analfabetismul functional aferent web-ului scapat de sub control. Oamenii nu stiu sa caute informatia, iar cand o gasesc o inghit pe nemestecate. In tot Occidentul European, se face "alfabetizarea" numerica inca de la gradinita. De aceea, eLearningul nu a fost aici o problema. Este intrat in obiceiurile educationale de cativa zeci de ani, profesorii stapanest toate tehnicile informatiei, fac anual cursuri profesionale de punere la nivel a cunostintelor.

    Si in RO ar trebui intreprinse aceleasi actiuni de educatie numerica. Un simplu program informatic, facut de catre orice incepator, chiar si fara studii, nu poate fi satisfacator pentru ceea ce ar trebui sa fie Revolutia Numerica, Pasul Urmator, trecerea de la epoca locomotivelor cu aburi la fuziunea nucleara!

    https://fr.wikipedia.org/wiki/Health_On_the_Net
    (Meilleures salutations celor 4 persoane care au dat nastere unui dintre cele mai reputate situri medicale :)
    Comentariu inadecvat
    MosGerila
    29.12.2020, 16:59
    @corleone 16:42. As vrea sa reactionez la ultima
    dumneavoastra fraza. Eu fac o distinctie intre o persoana inteligenta si o persoana educata. Idealul este ca persoana inteligenta sa fie si educata. Dara daca persoana educata nu este si inteligenta... aici lucrurile se complica :))))

    PS @Alexei Alexeevici Sputnik 16:49. Nu va fie teama! Inteligenta si educatia nu sunt contagioase. Ceea ce inseamna ca nu se va lipi nimic pe dvs. din proximitatea cu comentariile mele :))) Da zdrazdvuite, kamarade :))) La dvs. cand vine Anul Nou?
    corleone
    29.12.2020, 16:42
    MosGerila
    De acord cu ce spuneți, dar as vrea sa subliniez un lucru. Internetul (incluzand aici o pleiada de alte tehnologii care au culminat cu aceasta minune a tehnicii) este un lucru fantastic, care are un rol determinant in progresul general al societății, la fel cum l-a avut si "tipografia" lui Gutenberg, in secolul XIV, dar pe o scara/dimensiune exponențiala. Ambele au avut (au) rolul de a disemina cunoștințele (tehnologice si nu numai) acumulate de societate de-a lungul timpului. Dar, ca orice instrument, ele pot deveni o arma, in mana unui id_iot, sau a unui incult. Așadar, nu tehnologia in sine e de vina, ci lipsa de alfabetizare si/sau educația rudimentara sau inexistenta. Aici trebuie insistat. Sistemul educațional trebuie restructurat si pus pe alte fundamente (acces liber, calitate, si in unele cazuri obligativitate, educație continua) in toate tarile, nu numai in Romania. Fără educație in masa, societatea umana se indreaptă rapid spre dezastru.
    Cazurile de oameni inalt educați care cad "plasa" acestor șarlatani exista, dar sunt limitate. Proporțional, numărul de idi_oti in randul oamenilor educați este poate același ca in randul masei needucate. Cultura/educația nu transforma un oligofren intr-un geniu. In schimb, poate transforma restul, mult mai semnificativ numeric, dintr-o masa ușor manipulabila si credula, intr-o forță colosala, care poate schimba destinele societății respective.
    MosGerila
    29.12.2020, 16:51
    @corleone. Doctore, aveti perfecta dreptate.
    Internetul nu este vinovat pentru deturnarea utilizarii sale initiale. Este un simplu instrument. Folosit corect este benefic, folosit rau, este malefic.

    Internetul este ca un scalpel. Poate fi scalpel in mana unui chirurg sau intrument de omor in mana unui criminal. As face si alta asociere: Internet=verbul! Verbul in sensul biblica al cuvantului. Verbul este samanta de viata sau moarte, in functie de cel care il foloseste. Verbul este cea mai puternica "arma" inventata vreodata.

    Va doresc Sarbatori Fericite si un An Nou 2021 asa cum il asteapta toata lumea!
    Alooo
    29.12.2020, 14:21
    va spun eu cum riscati...Mintind ...
    Alooooooo...