Meghan Markle a castigat procesul pentru drepturile de autor asupra unei scrisori adresate tatalui ei

Joi, 06 Mai 2021, ora 09:25 1949 citiri
Meghan Markle a castigat un proces cu tabloidul Mail on Sunday FOTO Facebook/CBS (captura)

Justitia britanica a decis miercuri ca Meghan Markle detine toate drepturile de autor asupra unei scrisori adresate tatalui ei, Thomas, dandu-i astfel definitiv castig de cauza in procesul intentat tabloidului Mail on Sunday, care a publicat acel document, informeaza AFP.

Fosta actrita americana, in varsta de 39 de ani, castigase deja pe 11 februarie prima parte a acestei actiuni in instanta, pentru atingeri aduse vietii private, deschisa impotriva Mail on Sunday. Ducesa de Sussex i-a reprosat tabloidului mentionat ca a publicat un e-mail expediat in 2018, in care ii cerea tatalui ei, Thomas Markle, sa inceteze sa mai vorbeasca si sa mai minta in mass-media despre relatia lor tensionata.

Judecatorul Mark Warby, de la Inalta Curte de Justitie din Londra, a afirmat cu acea ocazie ca publicarea scrisorii a incalcat drepturile de autor si ca un proces suplimentar era necesar pentru a stabili detinatorul acelor drepturi, dupa ce Associated Newspapers a argumentat ca Meghan a fost ajutata de echipa ei de PR pentru a redacta textul in cauza.

Miercuri, judecatorul a decis ca drepturile de autor asupra scrisorii nu apartin coroanei britanice, ci lui Meghan Markle.

Astfel, el i-a dat definitiv castig de cauza sotiei printului Harry in procesul intentat tabloidului Mail on Sunday, care a fost obligat in martie sa publice pe prima sa pagina un comunicat prin care sa isi informeze cititorii ca a pierdut procesul impotriva ducesei de Sussex.

Potrivit lui Ian Mill, avocatul lui Meghan Markle, serviciile aflate in serviciul reginei "au respins orice revendicare a drepturilor de autor in numele coroanei britanice". Fostul secretar pentru comunicare al cuplului regal, Jason Knauf, a afirmat prin intermediul avocatilor lui ca nu a scris si nu a participat la redactarea acelei scrisori.

Avocatul angajat de Associated Newspaper, compania care editeaza tabloidul Mail on Sunday, a considerat "regretabil" faptul ca Jason Knauf nu a clarificat mai devreme acest aspect.

Printul Harry, in varsta de 36 de ani, al saselea in ordinea de succesiune la tron, a denuntat in mai multe randuri presiunea exercitata de mass-media asupra lui si a sotiei sale si a dezvaluit ca acesta a fost principalul motiv care l-a facut sa se retraga din randul membrilor activi ai casei regale, in aprilie 2020.

Ne puteți urmări și pe  pagina noastră de Facebook   sau pe   Google News