Sintagma "crestin" nu trebuie sa fie doar un adaos la denumirea unei formatiuni politice, care se declara "crestin-democrata", ea trebuie sa preceada si sa se impuna celorlalte definitii.
Nici politica, nici democratia si in nici un caz crestinismul nu pot fi mijloace in vederea unui scop si al unui interes personal, ele sunt obiective, conditii "sine qua non" de dainuire.
PNTCD a fost, dupa 1989, umbrit si furat de alte formatiuni care voiau sa monopolizeze nationalismul si legatura cu satul, atribute clare ale PNT, si mai apoi PNTCD. Oare nu martiri ai acestui partid au luptat si au facut Romania Mare? Pe vremuri, oamenii politici, ierarhii, militarii, oamenii de cultura, care isi aveau radacinile la sat, s-au intors printre tarani sa-i invete si sa-i ajute!
Anii comunismului au distrus taranimea, nu numai saracind-o material, ci uscand-o spiritual, si, ducandu-o spre modernizare, au facut-o margine de oras.
Democratia era un lucru de la sine inteles pentru un popor de formatie si educatie crestina ("Iubeste pe aproapele tau ca pe tine insuti") . Lupta de clasa, razbunarea, intriga n-au fost nici scop, nici arma, in lupta pentru libertate, dreptate si adevar a PNT si a neamului nostru.
Europa, si nu numai Europa, ci intreaga lume ar trebui sa inceapa sa-si aduca aminte de unde ne-a venit salvarea si catre cine trebuie sa ne indreptam, cu speranta si generozitate.
Despre crestinism vorbesc multi, crestini zisi sau crestini propriu-zisi. Omenirea trebuie sa simta, insa, daca nu stie inca si nu este total convinsa, ca intalnirea dintre taina, mister, natural si supranatural s-a implinit la Bunavestire, cand smerita Maria a spus: "Iata roaba Domnului, fie mie dupa Cuvantul Tau" si Cuvantul s-a facut trup si a locuit printre noi.
Ce a fost comunismul?
Filosoful crestin Jacques Maritain il defineste foarte bine: "derapajul mecanic al sufletelor pentru paradisul terestru." Pentru ca acest crestinism, caruia in Romania si in lume ii apartinem, sa cucereasca din nou lumea, noi trebuie sa realizam si sa constientizam ca trebuie sa cunoastem, sa stim, sa avem credinta, dragoste si speranta.
Speranta este un atribut al tineretii! Tinerii care au ales calea grea a politicii trebuie sa fie intariti in convingerea ca nu au facut-o pentru parvenire sociala sau materiala, nu din interes sau vanitate, ci cu intentia clara de a sluji tara, neamul si pe toti aceia ce au nevoie.
Ei, impreuna cu noi ceilalti, trebuie sa ne desavarsim in spirit crestin, in spiritul moralei crestine. Politica trebuie sa faca loc unui sistem de actiune directa in "manifestarea personalitatilor" (Jacques Maritain) si a grupurilor, toate acestea in lumina principiilor evanghelice.
Autonomia omului, stapan al lumii, a fost intruchipata in doua ideologii:
1. Ateismul marxist, pentru care credinta si religia erau "opiumul poporului"
2. Ateismul existentialist, care reliefa ca libertatea este doar o idee orgolioasa despre noi insine
Astfel, notiunea de "pacat" nu exista, caci nu se potriveste cu ideea orgolioasa despre noi insine, iar pentru marxisti se confunda cu o greseala impotriva ordinii sociale.
Tanarul crestin, mai ales cel ce a raspuns chemarii grele a politicii, trebuie sa se defineasca prin stapanire de sine si generozitate, caci numai astfel stapanesti si vindeci o lume care este impanzita de minciuna.
Toti cei care se angajeaza intr-o constructie politica trebuie sa fie constienti ca "barfeala si intriga sunt crime, deoarece omul are 3 vieti: cea spirituala, duhovniceasca, care izvoraste si salasluieste, prin harul lui Dumnezeu, cea trupeasca, pe care o avem cat traim si sufletul salasluieste in noi, si, cea civila, care se afla in bunul renume, in reputatie" (Sfantul Francisc de Sales-Introducere in viata crestina).
In Romania, crestin-democratia adevarata trebuie sa fie reconstruita pe bazele solide, care au fost puse cu multe sacrificii de catre seniorul Corneliu Coposu in 1987, ea trebuie ridicata si adusa, in mod real si nu prin vorbe, la putere, pentru ca "puterea nu este un drept, ea este o datorie, o obligatie, si nu este legitima decat atunci cand nu este revendicata in numele nostru propriu, nici chiar al celor apropiati, ci doar in numele Adevarului, care este cel al lui Dumnezeu" (Jacques Maritain - Humanisme integral).
Autorii care semnează materialele din secțiunea Invitații – Ziare.Com își asumă în totalitate responsabilitatea pentru conținut.
la Cluj e si Papahagi si pe aproape, Neamtu. Impliniti conditia: " cand doi sau... Vezi tot