Autosesizare pe etica la TVR: Sub lupa, jurnalul fara proteste si blogul lui Tanase

Vineri, 21 Noiembrie 2014, ora 20:06 2787 citiri
Foto: Reporter Virtual

Comisia de Etica a televiziunii publice s-a autosesizat si va analiza atat modul in care au fost reflectate protestele din 14 noiembrie in emisiunile de stiri ale TVR, pentru care s-a cerut demisia lui Claudiu Lucaci, cat si o postare scrisa pe blog de Stelian Tanase in care directorul TVR sustinea ca Ponta e votat de babe si betivi.

Anuntul a fost facut vineri, de Horia Grusca, presedintele Comisiei.

"Ne-am autosesizat cu privire la acuzatiile aduse jurnalului din 14 noiembrie. Urmeaza sa invitam saptamana viitoare, cand avem sedinta, responsabilii jurnalului din ziua aceea", a declarat el, citat de Mediafax.

Grusca a precizat ca subiectul va fi discutat si cu directorul Stirilor TVR, Claudiu Lucaci.

Andrei Muraru, Radu Carp si Romina Surugiu, membri ai Consiliului de Administratie (CA) al SRTv, au solicitat public, marti, demiterea lui Claudiu Lucaci din cauza ca "televiziunea publica a fost singura televiziune care nu a prezentat manifestatiile publice de vineri, 14 noiembrie".

La randul sau, Stelian Tanase, presedintele-director general al SRTv, a declarat ca va lua o decizie in privinta lui Claudiu Lucaci, precizand ca, in opinia sa, protestele ar fi trebuit difuzate live.

"A difuzat la 22:00. A dat mai tarziu, dar putea sa se dea si la 20:00. Existau toate conditiile intrunite ca acele informatii de la Cluj, de la Timisoara sa fie date in jurnalul de la ora 20:00. Nu exista si nu am gasit pana acum un motiv real - pentru ca am stat de vorba cu oamenii din redactie - un motiv real pentru care sa nu se fi dat. Si am fost foarte frustrat ca nu mi se pare in regula sa pierd competitia cu alte televiziuni", a spus Stelian Tanase.

In replica, directorul stirilor, Claudiu Lucaci, a declarat ca toate protestele din perioada campaniei electorale au fost prezentate in toate jurnalele de stiri ale TVR si s-a aratat convins ca se incearca discreditarea si inlocuirea sa din functie.

Stelian Tanase: Directorul TVR1 i-a facut reclama electorala lui Ponta la Viata Satului

Pe de alta parte, Comisia de Etica a SRTv s-a autosesizat si va lua in discutie si faptul ca Stelian Tanase a postat pe blog inainte de turul doi al alegerilor un comentariu tendentios la adresa candidatului PSD, Victor Ponta.

Grusca a spus ca subiectul urmeaza sa fie discutat saptamana viitoare, in prezenta lui Stelian Tanase, informeaza Mediafax.

"Noi avem un regulament specific facut in perioada domnului Alexandru Lazescu (fost presedinte-director general al TVR, n.red.), care priveste postarile pe bloguri. Avem si Codul de conduita in care se face referire si la activitatea pe site-uri. Urmeaza sa analizam (afirmatiile facute de Stelian Tanase, n.red.) din perspectiva acestor reglementari, a regulamentului si a Codului de conduita", a spus Horia Grusca.

"Daca ar vota numai utilizatorii de online, Iohannis ar castiga detasat. Dar numericeste vorbind, acest electorat este inferior numarului babelor din satele parasite si betivilor de prin carciumile rurale, al celor stransi pe marginea santurilor sa povesteasca ce le scriu copiii plecati in occident la munca. Ca din ce trimit ei traiesc. Astia (spre deosebire de copiii lor) nu voteaza cu Iohannis, ci cu Ponta la indemnul primarului, mai ales daca pune si cateva kilograme de malai si faina in sacosa trecuta peste gard. In plus amatorii de online nu ies din casa duminica nici macar sa se duca la vot", a scris Stelian Tanase pe blogul personal in data de 13 noiembrie.

A doua zi, parlamentarul PSD Georgica Severin, presedintele Comisiei de cultura si media din Senat, a declarat ca Stelian Tanase "isi bate joc de alegatorii care ii platesc salariul".

Ne puteți urmări și pe  pagina noastră de Facebook   sau pe   Google News
Scrie pe Ziare.Com