O fotografie cu liberali, ca pe vremea PSD

Luni, 01 Iunie 2020, ora 21:01
O fotografie cu liberali, ca pe vremea PSD

Imaginea cu premierul Orban serbandu-si aniversarea in birou alaturi de cativa apropiati, toti fara masca si unii cu tigara in mana, nu suporta comparatie decat cu fotografia domnilor Dragnea si Grindeanu - pe atunci premier - fiecare cu cate o stiuca in carlig, ca si cum ar spune: iata ce ni se cuvine noua, elita politica, spre deosebire de voi ceilalti, carora vi se cuvine exact ce scrie in lege si nimic mai mult.

Presa a reactionat rapid. Unii au zis ca a fost o gafa, altora li s-a parut o mare prostie, cineva a folosit termenul neghiobie, dar nu lipseste nici opinia ca prea ne legam de toate greselile si, vorba ceea, errare humanum est.

Ba chiar au zis unii sa nu mai casunam pe contravenienti, cata vreme nu stim cine a facut fotografia si in ce socp. Doar nu s-ar osteni nimeni degeaba, riscand sa fie prins fotografiind sau dand publicitatii o imagine, capabila sa ridice un scandal cat casa!

In mod inevitabil, au aparut si cei care isi pun clasica intrebare: cui protest? Ei sugereaza ca autorul fotografiei este neaparat o mana criminala, fratricida, cineva din interiorul partidului, chiar din apropierea premierului, unul caruia domnul Orban ii sta ca un cui in talpa.

Altora, tot cu gandul la o mana criminala, li se pare ca fapta are radacini adanci, ca un pesedist este infiltrat chiar in cladirea Guvernului numai cu scopul ascuns sa declanseze un urias scandal politic, ceva in stare sa starneasca o aversiune de proportii impotriva lui. Cine se indoieste n-are decat sa urmareasca ce vor zice de luni incolo Ciolacu, Olguta sau Firea, promitand chiar si o motiune de cenzura.

Nu cred ca ar trebui sa mergem atat de departe. A fost o gafa, una mare de tot, impardonabila pentru niste demnitari, dar tot gafa a fost. Nu s-au gandit ca vor fi fotografiati? Cu atat mai rau. Daca nu s-au gandit asa, inseamna ca au procedat ca sotul care isi inseala nevasta, sperand ca nu va fi prins.

Daca n-au gandit deloc, atunci este si mai rau. Asta incepe sa semene cu acel moment incalificabil cand confunzi Pristina cu Podgorica sau cand conversezi cu un premier al carui nume nici macar nu-l stii.

Domnul Orban crede ca a gasit o scuza in faptul ca era ziua sa de nastere - la multi ani! - si, ca tot omul, si-a permis cateva clipe de destindere cu colegii. N-are voie? Are, dar in limitele decentei si as zice ca numai la dansul acasa, in familie.

Sediul Guvernului este institutie publica, nu restaurant, este intretinut din banii nostri, ai contribuabililor, pentru ca aici sa se lucreze, sa se ia hotarari cruciale pentru tara, nu sa se serbeze zilele de nastere la un pahar de whiskey.

Imi pare rau sa observ ca escapada celor cinci ministri in cauza arunca o nemeritata umbra asupra muncii perseverente si rodnice a Guvernului in aceste zile pandemice, creand chiar o problema de credibilitate. Ce poate zice in sinea lui cetateanul de rand, cand stie ca lui i se cere sa poarte masca in spatii inchise, sa nu fumeze acolo si sa respecte institutia unde lucreaza, in timp ce cei care ar fi trebuit sa-i fie model prin exemplul lor personal sfideaza regula, doar pentru a se simti ei bine?

Poate cei cinci ministri gandesc ca, daca au platit amenda pe loc, sunt chit cu legea, cu statul si cu noi toti. Ar fi o grava eroare. Amenda este una, iar COVID-19 este alta. Merg la extrema si presupun ca unul dintre cei cinci este afectat de boala. A platit amenda, se considera chit cu noi toti, dar merge acasa si infecteaza cinci membri din familie. A doua zi, merge la birou si infecteaza alti cinci, care la randul lor infecteaza fiecare pe cate cinci si tot asa mai departe.

Se poate socoti el chit cu toata lumea pe care a imbonavit-o exponential?

Ca premierul si colegii sai au platit amenda pe loc este foarte bine. Asta drege cumva imaginea. Publicul va zice: si-au recunoscut vina, au platit, jos palaria. Ba chiar unii vor observa ca asta este o premiera in practica damboviteana. Cine si-a recunoscut vreodata vreo greseala pe timpul lui Dragnea?

Dansul inca si acum se considera nevinovat, desi vinovatia i-a fost confirmata recent chiar si la Tribunalul UE. Si-a recunoscut vreodata Dancila balbele? Dimpotriva, sustinea ca este normal "sa mai si gresesti", iar o subalterna a ei de la partid sustinea ca premierul Romaniei nu e obligat sa fi fost premiat la olimpiada de limba romana.

Sub anumite aspecte, asumarea vinovatiei de catre cei cinci contravenienti este semn bun. Dar asta nu scuza fapta comisa si nu stiu in ce masura repara prejudiciul grav de imagine pe care gestul insusi l-a adus atat lor personal, cat si partidului.

Este la mijloc o problema de credibilitate. Cetateanul de rand, care dovedeste in ultima vreme multa incredere in noua conducere a tarii, ramane dezamagit observand cum incalca legile chiar cei asezati in posturi ca sa ni le impuna noua.

Stiti de ce si-a pierdut PSD vechea sa credibilitate intr-un stil atat de dramatic? Pentru ca si-a batut joc de romanul de rand. Pentru ca, asa cum spuneam la inceput, ne-a sfidat pe noi cu stiucile pescuite de Dragnea. Pentru ca a fortat numirea unui semidoct in fruntea Executivului tarii.

Era evident pentru toata lumea ca acelasi Dragnea ajunsese sa "negocieze" functiile intr-un stil care ramanea si astazi necunoscut noua, daca nu s-ar fi aflat cum si-au cotizat candidatii pozitiile eligibile de pe listele europarlamentarelor.

Pentru toate acestea, PSD si-a pierdut credibilitatea. Nu l-au mai bagat in seama alegatorii nici in mai 2019, nici in noiembrie si nu-l mai baga in seama nici acuma, cand Executivul parcurge poate cel mai dificil drum din istoria ultimelor decenii.

De aceea, cel mai valoros atu al noii guvernari este credibilitatea, care nu trebuie compromisa la un pahar de whiskey, doar din nonsalanta. PSD nu mai are forta sa lupte, dar sta la panda si ii asteapta pe adversari, sa-i ridice cate o minge la plasa, macar din cand in cand.

 Colaborator: Victor Pitigoi

 Articol citit de 16472 ori

    Citeste si:
    Comentarii
    Pauperovici
    01.06.2020, 17:08
    Nu sunt bolnavi
    de ce sa stea la 2 m unii de altii ?
    Asa, si fatul se va naste la 2m distanta de mama lui.
    Iar la concepere, cam tot asa.
    Virusul asta e tare ciudat. Apare, dispare...
    Emigrantul-Anonim
    02.06.2020, 11:28
    "Nu sunt bolnavi" De unde stii? I-ai testat tu? NU!
    *
    Pauperovici
    02.06.2020, 17:16
    Te laudai ca umfli buze
    nu ai si ochi in dotare ?
    dar cerebel ?
    Pribeagul
    01.06.2020, 15:47
    O fotografie cu liberali...
    Se pare ca nu-i doar o poza. Sunt mai multe.
    Eu am vazut una... incredibila, in care apare Copilul Minune, cintind de mama focului, in admiratia asistentei excitate.

    Sigur ca o data-n viata te intilnesti cu o anumita virsta. Dar chiar in Palatul Victoria sa se intimple atitea incalcari ale legii parca, totusi, este prea de tot.
    niculaeda
    02.06.2020, 07:38
    @Pribeagul Rank user: x5 01.06.2020, 15:47
    - de photoshop , n'ai prea auzit ! ­čĄú
    MosGerila
    01.06.2020, 14:17
    Tovarase Mesiah-Vintage, folositi expresia consacrata pe vremurile
    comuniste: Orban a avut o atitudine neprincipiala :))) O bere, o tuica, un Carpati fara filtru, mai treaca-mearga, dar un "uiski" NIET!!!

    In zilele noastre, expresia este "political incorect", dar nu ai voie sa o folosesti fara sa te autorizeze Sputnik.
    CARCOTASUL
    01.06.2020, 12:29
    @ mesiah, Mesiah Rank user: x5 01.06.2020, 07:41
    asa rai cum au fost, legionarii erau macar furios anticomunisti; matale ce esti, de vreme ca ii aperi pe p.s.d.-isti cu atata convingere ? sau nu stii ca ei practica cele mai agresive metode si principii ale politicii de inspiratie comunista ?
    Tot-la-vale
    01.06.2020, 21:58
    S─â ├«n╚Ťelegem
    ..c─â dac─â legionarii au fost "furio╚Öi anticomuni╚Öti", li se iart─â nenum─âratele asasinate, inclusiv pogromul? Ciudat... Despre "comunismul" ACTUALULUI PSD, ar fi de discutat. O grupare de mafio╚Ťi ╚Öi infractori nu cred c─â are vreo ideologie, dar asta e o alt─â problem─â.
    CARCOTASUL
    01.06.2020, 23:37
    ideia cu iertarea legionarilor
    va apartine in totalitate; eu n-am spus asta. Cat despre 'comunismul" actualului psd, acesta se adevereste prin similitudinea metodelor si furtului bunurilor altora - si bugetul de stat este un bun al nostru, al tuturor - pe care-l practica cu orice prilej; aici nu conteaza ideologia, in nici-un fel, ci doar similitudinea metodelor si a modului de a gandi rolul puterii.
    Mesiah
    01.06.2020, 15:32
    Legionarii au fost criminali!
    Au asasinat pe I. Gh. Duca, Armand Calinescu, Nicolae Iorga, Virgil Madgearu, plus cei 64 de detinuti de la Jilava. Si multi altii in timpul rebeliunii legionare. Erau protejatii lui Hitler.
    De ce ii lauzi atata? Iti place "metoda" lor politica?
    LUPTAdeCLASA
    02.06.2020, 01:54
    Ti s-a rupt filmul la legionari, fa !
    Ana Pauker era mai buna ?
    CARCOTASUL
    01.06.2020, 20:09
    domnule/doamna,
    ce-am intrebat eu si ce-ai raspuns d-ta ! doar atat am inteles ? unde si cand i-am laudat eu pe legionari ? nu-ti dai seama ca eu m-am referit la altceva, sau ai cap doar ca sa nu te ploua-n gat ?
    Comentariu inadecvat
    dr.Agnea
    01.06.2020, 08:15
    Orban
    ... este un lider dar nu se comporta ca un lider. Tipic romanesc. Atitudinea oamenilor fata de povestea asta este la fel, tipic romaneasca.
    Emigrantul-Anonim
    01.06.2020, 14:50
    Asa e! Dupa ce s-au imbatat, au cintat: "Noi suntem romani!"
    orban rigiia si tipa:"Mindru ca sunt roman!" iar ministrii ii tineau isonul: "bravo sefu'! La multi bani!"
    florescujohn
    01.06.2020, 08:14
    Nu intri daca esti cinstit
    Ponta a scapat porumbelul si a spus ca daca nu ai un dosar cit de mic nu te baga nimeni in seama si nu vei fi ales in nici o functia. Se merge pe ideia santajului; nu poti fi santajat nu esti acceptat.
    Tragic!
    CARCOTASUL
    01.06.2020, 12:24
    de ce tragic ?este, de fapt,
    comic de realist si stim macar pe ce picior dansam. Dar sa nu veniti acuma cu ideia - nastrusnica - cum ca iata ce persoana cinstita este Ponta si ai lui !
    marin123
    01.06.2020, 08:08
    Cata fatarnicie poate sa manifeste actualii lideri PSD!
    Datorita PSD, recenta aniversare a zilei de nastere a premierului Orban s-a transformat intr-un adevarat calvar.Nazdravanii pesedisti, care in prezent nu au ce face,au stat la panda si au fotografiat pe premier chiar cand acesta era in biroul sau, si "Ciocnea"un paharel cu cativa membrii din guvernul pe care-l conduce. Pentru liderii PSD acest lucru reprezinta o mare "crima", uitand de chiolhanurile pe care adesea ei le faceau la Belina. Shalom
    Tot-la-vale
    01.06.2020, 22:04
    Scuze, Alina Gorghiu
    doctor in Drept (indrum─âtor Tudorel Toader !), cunoscut─â usla╚Ö─â, aripa infractorului Fenechiu, lobist─â in Parlament pentru infractorul V─âasov ╚Öi mai recent ini╚Ťiatoare a proiectului "inchisoare la domiciliu". Trecem sub t─âcere alte episoade mai... delicate. Numai bun─â de locomotiv─â pentru "liberali"
    alfabeta
    02.06.2020, 16:16
    Locomotiva nu stiu, dar trenuletz, sigur...
    ... Avand in vedere la cati lideri PNL fost remorcata...
    LUPTAdeCLASA
    02.06.2020, 01:42
    Nu ati santajat-o
    UN kaghebist nu toarna cirtitele lur.
    alfabeta
    01.06.2020, 12:42
    PNL-istii se fotografiaza intre ei...
    "Pe lang─â cei care apar in poz─â, adic─â Orban, vicepremierul Raluca Turcan si ministrii Bogdan Aurescu, Virgil Popescu si Lucian Bode, in inc─âpere au mai fost seful Cancelariei premierului, Ionel Danc─â, ministrul Agriculturii, Adrian Oros, si vicepresedintele PNL, Ben Oni Ardelean. Potrivit unor surse politice, Ben Oni Ardelean e b─ânuit c─â ar fi f─âcut fotografii pe ascuns si le-ar fi dat mai departe. De altfel, vicepresedintele PNL e considerat printre cei care fac parte din tab─âra anti-Orban. Ardelean a evitat s─â nege public b─ânuiala, ci a preferat s─â scrie un mesaj pe un grup intern al PNL. "Dragi colege si colegi, sunt sigur c─â au ajuns si la voi barfele care circul─â pe net, cum c─â eu as fi autorul fotografiei care circul─â. Nu am r─âspuns presei c─â nu am de ce s─â reactionez la barfe si nici nu vreau s─â intretin atmosfera prin dezmintiri la ceea ce apare pe ┬źsurse┬╗. Dar, din respect fat─â de voi, colegii mei, v─â spun clar si r─âspicat: nu am nicio leg─âtur─â cu ceea ce a ap─ârut in spatiul public", a transmis Ben Oni Ardelean pe grupul intern, arat─â mesajul publicat de "Libertatea". Intalnirea cu Iohannis, degeaba Scurgerea in pres─â a unei asemenea fotografii arat─â c─â apelul presedintelui Klaus Iohannis la unitate in interiorul PNL a r─âmas doar la stadiul de vorbe. Iohannis le-a cerut liberalilor, martea trecut─â, s─â inceteze conflictele din partid si s─â se concentreze pentru alegeri, adic─â la o zi dup─â ce a fost f─âcut─â fotografia. Ins─â in interiorul partidului exist─â in continuare o tab─âr─â nemultumit─â de guvernarea Orban si ar vrea un suflu nou, adic─â un nou Cabinet. Printre acestia sunt prim-vicepresedintele Rares Bogdan si Alina Gorghiu, fost presedinte al formatiunii, ins─â cu ei rezoneaz─â si cativa ministri care nu fac parte din camarila premierului. Potrivit unor surse politice, ideea acestora e c─â Orban nu are capacitatea de a fi o locomotiv─â pentru locale si parlamentare."
    LUPTAdeCLASA
    02.06.2020, 01:37
    Sekuristii tai trimite toate pozele la Sputnik.
    .
    Tot-la-vale
    01.06.2020, 22:01
    Alina Gheorghiu
    da, ar fi o bun─â locomotiv─â... :(((
    darnic00
    01.06.2020, 09:47
    Partea si mai interesanta
    este ca Ciuma Rosie a dovedit inca o data ca nu stau prea bine nici la logica. Baietii sunt si hoti, si pr0sti. Hoti, pentru ca nu-se-stie cum, au pus mana pe o poza cu Orban la birou, consumand ceva, interzis de lege. Adica alcool si tutun. Pr0sti, pentru ca daca nu ar fi atat de inghesuiti financiar acum, daca nu s-ar manca unii pe altii in Ciuma Rosie, ca nu mai e banet ca altadata, si acum fiecare il cotonogeste pe fiecare, ar fi trebuit sa scoata poza asta in Campanie Electorala, nu acum. Acum ea isi face efectul, dar nu puncteaza si la vot. Pana la urne, romanii vor uita asta, ca vor aparea altele. Dar asa, probabil Teodorovici a vrut sa puncteze acum in lupta interna a Ciumei Rosii, si a aruncat in Presa poza compromitatoare cu Orban. Efect electoral, cum spuneam ZERIO, sau foarte aproape de ZERO, pentru ca, la urne, Orban cu paharul si tigara in mana, se vor sterge total. Va mai amintit de efectul Basescu-Geoana? Basescu a aruncat intalnirea intre Geoana si Ovidiu Vintu exact la momentul oportun, si asta l-a daramat pe Geoana la urne. De aceea spun ca Ciuma Rosie, sunt si hoti, ca au furat poza, si pr0sti, ca nu stiu ce sa faca cu ea. Au scos-o acum, au efectul imediat acum, dar asta la urne va fi ZERO, la fel ca inteligenta Ciumei Rosii. ZERO!
    Mesiah
    01.06.2020, 07:04
    Se putea scapa ocazia?
    Ca Domnul Pitigoi sa nu dea in PSD?

    Desi monumentala gafa este a PNL-ului, in care nici macar un singur creier nu a gandit ca ce fac nu este corect, legal, moral.
    Adica PNL-ul isi bate joc de constitutie, de legi, de popor si PSD-ul e de vina.
    DAN-795
    01.06.2020, 09:45
    ONORABILA DOAMNA ! daca umbli de colo colo nu este
    exclus sa te alegi cu vreun virus sau , vreo boala lumeasca , tocmai acum cand de medicina se ocupa doctorul Catarama , cel care a negat utilitatea unui vaccin anti corona dar , poate te ajuta doctor Ponta care a declarat ca la fatza lui nici nu ar fi nevoie de vreo masca ...
    valll
    01.06.2020, 07:48
    Gresesti interpretarea
    Nu pune nimeni in carca pesedeului pacatele peneleului.
    Doar ca nu poate fi omis cand este vorba de pacate. PSD este un nemaipomenit furnizar de termeni de comparatie, in materie de pacate.
    niculaeda
    01.06.2020, 04:47
    "O fotografie cu liberali, ca pe vremea PSD"
    "In mod inevitabil, au aparut si cei care isi pun clasica intrebare: cui protest?

    - sau "cui prodest" ?! :o(((
    alfabeta
    01.06.2020, 04:14
    Daca si d-l Pitigoi a primit ordin sa scrie despre gafa e groasa rau
    Se pregateste Siegfried Muresan....
    Cica un general de la noi si unul neamt din servicii se intalnesc la sediul UE.
    Romanul zice: daca ati sti cate stele pe umar mi-a adus agentul plasat la voi...
    Neamtul raspunde: dar si cat v-am jefuit cand vi l-am plasat inapoi...
    Bibliografie: "Reteaua Caraman sau cei care au speriat NATO"
    Cat am castigat si cat am pierdut de pe urma ei?
    LUPTAdeCLASA
    02.06.2020, 01:27
    Bag-o pe aia cu securitatea, ba @ Alfabeto.
    .
    Socialistwars
    02.06.2020, 12:17
    Ba Vintage !
    Bag-o pe aia cu nick-urile si voturile.
    DUTTY
    02.06.2020, 08:20
    Bag-o pe aia cu ANTICIPATELE!!!!
    .))))
    alfabeta
    02.06.2020, 08:11
    Poftim !
    " 29 noiembrie 2018 Siegfried Mureșan "este omul Serviciilor": "Nu l-am adus noi in PMP l-au adus Serviciile și ni l-au băgat pe gat".

    Declaratii socante vin din partea fostul consilier preziden╚Ťial Adrian R─âdulescu care a declarat asear─â la Canal 33, in emisiunea realizat─â de Horia Alexandrescu, c─â europarlamentarul PNL fost PMP, Siegfried Mure╚Öan "este omul Serviciilor".
    "Nu l-am adus noi, l-au adus Serviciile ╚Öi ni l-au b─âgat pe gat spunand c─â e mare roman si ni l-au b─âgat dar si pe primul loc", a fost r─âspunsul lui Adrian R─âdulescu la intrebarea lui Horia Alexandrescu, pe tema schimb─ârii op╚Ťiunii politice a lui Siegfried Mure╚Öan, care a trecut de la PMP la PNL.

    "Serviciile ne-au spus c─â e marele roman care a lucrat in guvernul german, care are rela╚Ťii ╚Öi care poate s─â ne reprezinte", a sus╚Ťinut R─âdulescu in emisiunea de asear─â."