Jocuri ale mintii, pentru o plimbare placuta

Joi, 14 Ianuarie 2010, ora 11:093173 citiri
Jocuri ale mintii, pentru o plimbare placuta
Foto: RD

O plimbare lunga in fiecare zi te poate mentine in forma fara sa ai nevoie de sesiuni chinuitoare la sala de forta. Ca sa alungi monotonia, trebuie insa sa-ti mentii mintea activa.

Daca nu gasesti un partener pentru plimbarile prin oras sau prin parc, e destul de greu sa nu te plictisesti. O ora intreaga de mers pe jos te poate plictisi. Cu putina imaginatie insa, poate fi extrem de placuta, dupa cum arata The Guardian.

Jocurile pot incepe imediat dupa ce ti-ai facut incalzirea. Ai grija ca pantofii sport sa nu te jeneze, iar jacheta sau pantalonii sa nu produca sunete deranjante, daca sunt din material impermeabil: zgomotul te poate irita dupa ceva timp.

O anagrama te poate tine ocupat ceva vreme: alege un cuvant din dictionar si poti crea cate anagrame iti doresti din el. Unii amatori de plimbari prefera sa rezolve unele probleme de matematica: nu e nevoie insa de ecuatii complexe, tabla inmultirii este de ajuns ca sa nu te plictisesti.

Daca ai obiceiul sa iti numeri pasii in timp ce mergi, stii ca te plictisesti cand treci de 500. Incearca sa alternezi ritmul, mergand 50 de pasi rapid si 50 mai incet sau alearga usor cateva minute. Daca ai o ruta preferata, poti vizita diverse obiective din oras ca sa faci plimbarea si mai placuta.

Si daca jocurile ti se par copilaresti, The Guardian aminteste ca multi dintre ganditorii importanti aveau obiceiul sa se plimbe prin oras in timp ce isi concepeau teoriile.

Immanuel Kant nu a parasit niciodata orasul natal, Koningsberg, insa se plimba des prin oras, cugetand. Charles Dickens se plimba ore intregi prin tribunale, pentru a gasi inspiratie pentru romanele sale.

Filosoful Jean-Jaques Rousseau se plimba si el pentru a-si gasi inspiratie: acesta a scris chiar o carte impartita in 10 "plimbari", "Visarile unui hoinar singuratic".