Jocurile online din Asia - noua moda pe Net

Vineri, 11 Iunie 2010, ora 14:51 1118 citiri
Foto: Forbes.com

Dupa ce au facut cariera pe taram asiatic, jocurile online ale producatorilor chinezi si sud-coreeni incep sa aiba tot mai mult succes pe piata americana, amenintand sa eclipseze titluri "clasice", ca "World of Warcraft" si "FarmVille".

In Statele Unite, aceste jocuri au devenit adevarate afaceri datorita banilor rulati in gamingul online, dar suprematia lor incepe sa fie pusa in pericol de jocurile care au avut ani la rand un succes fabulos in China si Coreea de Sud, potrivit Forbes.

Cele mai cunoscute jocuri online, de care gamerii europeni nici nu au habar, sunt cele precum "Fantasy Westward Journey" si "Perfect World," de la producatorii chinezi NetEase, respectiv Perfect World, dar si "MapleStory", produs de compania sud-coreeana Nexon Corp.

In China, este o traditie ca gamerii sa se joace online la internet cafe-uri, iar companiile locale s-au axat pe experienta online, avand astfel un avantaj fata de concurenta americana. "Cu exceptia lui World of Warcraft, in SUA nu a existat un interes deosebit pentru piata online a jocurilor pentru PC. Companiile din China s-au concentrat pe ea si acum sunt lidere la acest capitol", a declarat Lisa Cosmas Hanson de la Niko Partners, o firma de cercetare care urmareste piata jocurilor video din China.

Venituri de 5 miliarde de dolari

"Perfect World", un joc similar cu "World of Warcraft" din punct de vedere al gameplay-ului, este insa mai apropiat de "FarmVille" din punct de vedere al originii veniturilor: din vanzarea bunurilor virtuale. Este o afacere serioasa, in conditiile in care jucatorii chinezi au cheltuit pe acestea circa 5 miliarde de dolari in 2009, potrivit analistilor.

In SUA, piata jocurilor online a atins in aceeasi perioada doar un miliard de dolari.

Succesul companiilor chineze de jocuri incepe sa se contureze in Statele Unite. In septembrie 2008, subsidiara nord-americana a "Perfect World" a lansat titlul "Perfect World International", iar dupa un an si jumatate, veniturile preconizate se ridica la 50 de milioane de dolari, la 1,5 milioane de utilizatori inregistrati.

Si compania sud-coreeana Nexon a inregistrat venituri de 47 de milioane de dolari in 2009, in principal datorita versiunii internationale a jocului sau online "MapleStory", un joc fantasy pentru copii.

World of Warcraft, inca rege

Insa jocurile online din Asia mai au pana sa atinga succesul "bunicului" speciei, "World of Warcraft," care a generat venituri de un miliard de dolari anul trecut, si este popular atat in China, cat si in Coreea de Sud. Dar, daca in cazul lui WoW, gamerii trebuie sa plateasca o taxa lunara, gratuitatea initiala a jocurilor asiatice poate fi cheia expansiunii lor in America.

Deja, "HappyFarm", o clona a "FarmVille" creata de producatorul chinez 5 Minutes, a explodat in SUA, avand 300.000 de vizitatori zilnici.

Teodor Burnar

Ne puteți urmări și pe  pagina noastră de Facebook   sau pe   Google News