Ce blestem o fi pe Bucuresti?

Joi, 28 Mai 2020, ora 08:29
Autor: Ioana Ene Dogioiu
Ce blestem o fi pe Bucuresti?

Daca eu declansez maine un sondaj pe Facebook pe ce tema vreti dvs pot considera ca rezultatul este reprezentativ pentru societatea romaneasca? Cu siguranta, nu.

Un rezultat reprezentativ ar presupune, in primul rand, o esantionare corecta a subiectilor cercetarii. Si asta nu se face in functie de cine doreste sa participe la sondajul meu, ci in baza unor metode precise, stiintifice.

Exact asa si cu testarile coronavirus ale dnei Firea. Sunt complet irelevante, pot fi chiar periculoase.

Sa luam testarea RT-PCR. In mod evident, nu exista niciun esantion reprezentativ cat timp sunt testati cei care s-au inscris pe lista, deci doresc acest lucru.

Cine doreste? Sa o luam prin excludere. Simptomaticii sunt testati deja, nu au nevoie de aceasta procedura. Deci ne referim la asimptomatici. Sigur ca unii pot fi curiosi, chiar speriati, dar totodata stiu bine ca in cazul unui test pozitiv exista posibilitatea sa fie spitalizati si obligati sa ramana minimum 14 zile in spital. Se poate si mai mult pentru ca nu intotdeauna testele ies negative dupa 2 saptamani.

In aceste conditii, nu cred ca sunt foarte multi cei care, fara a avea simptome, dar suspectandu-se ca au avut contact cu vreun bolnav COVID, sa-si doreasca aceasta testare care sa-i poata trimite in spitalizare fortata. Cu atat mai mult stiindu-se fobia, justificata de altfel, a romanilor fata de spitale.

Deci in general amatorii de teste ai dnei Firea sunt cei care au un mare grad de certitudine ca nu sunt infectati. In aceste conditii, nu este vorba numai despre o mare irosire de resurse, dar exista riscul ca procentul testelor negative sa fie cu mult mai mare decat cel real, sa genereze o excesiva siguranta care sa produca efecte adverse. Chiar dna Firea spunea aseara la Antena 3 ca este posibil ca in urma testarii sa descoperim ca suntem prea restrictivi sau invers. Ce poti descoperi pe o premisa falsa?

Al doilea test, de anticorpi, pentru a vedea cat din populatie a fost infectata, va fi facut tot dupa ureche. Fara esantion stiintific si cu teste proaste avand o mare marja de eroare. Esantionul, spun specialistii, presupune un calcul cu diferiti factori printre, care varsta, zona Bucurestiului etc. Iar esantionul este in jur de 3.000 de persoane, nu 10 mii, cum vrea dna Firea pentru ca atatea teste a cumparat, din bani publici, desigur.

Testarile dnei Firea sunt strict o chestiune electorala, zona in care domnia sa este foarte performanta, intr-adevar. Rostogoleste testarea aceasta de saptamani de zile, a ajuns la varianta a 4-a deja, toate la fel de populiste si lipsite de substanta stiintifica macar pentru faptul ca nimeni in afara de Institutul de Sanatate Publica nu are competenta si know-how pentru o asemenea testare. Dupa cum a aratat sefa Comisiei nationale pentru managementul COVID-19, dr. Adriana Pistol: "Nu exista niciun esantion calculat de INSP pentru Primaria Capitalei".

INSP va organiza o testare de anticorpi in aceasta vara, dar una serioasa, cu esantionare stiintifica, dar ea nu aduce beneficii electorale.

Dar cum multi vad si putini pricep chestiuni de detaliu tehnic, pentru o mare parte a bucurestenilor dna Firea este o luptatoare, imagine pe care si-o consolideaza in aparitii extrem de prietenoase pe la televiziuni care au beneficiat din plin de campaniile media generoase ale Primariei, din bani publici, desigur.

Dna Firea calareste orice tema simte ca ii poate aduce capital electoral, asa cum este si anularea examenelor nationale.

Eu inteleg ca scoala poate fi o trauma pentru unele persoane si observ la dna Firea un impuls continuu de a inchide scolile, la primul fulg sau la primul infectat. Asa ca lupta cu examenele nationale nu este decat un nou episod, dar chiar si asa ar trebui sa ne cutremure ca presedintele Consiliului National al Elevilor, adolescent de 18 ani, Antonia Pup, are mai multa viziune, mai multa intelegere a scolii si mai mult respect pentru ierarhii reale decat ditamai primarul general.

Asa cum este, insa, atat timp cat contracandidatul sau va fi dl Nicusor Dan, chiar candidat unic non-PSD, dna Firea ma tem ca ramane cu prima sansa. Pentru ca este prezenta, simte propriul electorat, se agita, in timp ce dl Nicusor Dan este o fantoma, aproape dat disparut de PNL si caruia liberalii incep sa-i tolereze tot mai greu pasivitatea si "misecuvinismul" politic.

Ca sa parafrazez o vorba mai veche, ce blestem o fi pe Bucurestiul asta sa fie obligat la o asemenea alegere?

 Articol citit de 23125 ori

    Citeste si:
    Comentarii
    dr.Agnea
    28.05.2020, 10:24
    Cum poti sa pierzi alegerile?
    Exact ca peneleul data trecuta,cad s-a tot gandit si razgandit ce candidat sa propuna pt primarie,acordandu-i sanse nesperate moldovencei.Oricine ar fi contracandidatul fierei,trebuie sa fie sustinut cu hotarare si va castiga alegerile. In definitiv,fierea nu este decat o hoatza buna de gura care delapideaza din greu bugetul primariei,beneficiind de sfaturile marilor hotzi ai natiunii,Pandele si Dan coivulescu Apropos de dl Vlad Voiculescu,parerea mea e ca,daca el ar fi candidatul la postul de primar,propaganda si manipularile mafiei pesede ar pune in dezbatere trecutul securistic al tatalui sau,asta-i pct sensibil al lui care il face nepotrivit pentru candidatura.
    Munteanu7
    28.05.2020, 10:18
    Presupuneri peste presupuneri
    OK, metoda dnei Firea este cretinoida, dar si teoria dnei Ene este bazata pe presupuneri si concluzii ("amatorii de teste ai dnei Firea sunt cei care au un mare grad de certitudine ca nu sunt infectati"), bazate pe date super subiective - "asa crede dinsa".

    Eu chiar cred (dar nu scriu un editorial bazat pe asta) ca cei interesati sunt cei care sunt ingrijorati sa nu infecteze pe cei iubiti de acasa de exemplu. Chiar nu vad de ce un om care este aproape sigur ca nu are nimic, s-ar obosi sa mearga la un asemenea test.
    valll
    28.05.2020, 09:06
    De ce l-as vota pe Nicusor Dan
    Fiindca e serios, temeinic, a dovedit ca il preocupa si se dedica adevaratului interes public. Cred ca are caracter, lucru mai rar intalnit intr-o tara dominata de indivizi care se pliaza dupa cum le dicteaza interesele.
    Ar reteza bratele caracatitei care a sufocat capitala. Ar construi teminic, si nu doar material, ci si in ce priveste modelul functionarului public/
    Vlad Voiculescu are multe calitati. Totusi, este o medie intre Firea si Nicusor Dan. Nu cred ca are puterea sa repare tot ce au stricat Firea si predecesorii.Nici Nicusor Dan nu e perfect. Este insuficient de comunicativ, nu se adapteaza situatiei reale si nu ia oamenii cum sunt. In loc sa incerce sa-i domine, se supara, pleaca. Pare ca s-a indepartat de PNL. Asa s-a indepartat si de USR si cu ce s-a ales el?
    Dar, mai ales, cu ce s-au ales ei?
    nolticus
    28.05.2020, 09:02
    Blestemul romanilor, din Bucuresti sau din tara, consta in mentali-
    tatea invechita, duplicitara adoptata sau dobandita in viata personala si cladita pe ura, invidie, frustrare. Altfel spus, de ce simplu cand se poate complicat!
    Bineinteles ca atat memoria cat si constiinta colectiva cu care am supravietuit comunismului sunt puternic alterate de aceste sentimente urate si totusi firesti. Inegalitatea sau "corectitudinea politica" rezultanta este elementul predominant care confera acestui amalgam de sentimente naturale corolarul paradoxal al democratiei dambovitene in care castiga "decat" cine numara voturile. Fiecare om tinde la mai bine, deci..
    Asa ca, cu cat inaintam mai mult fara a evidentia caracterul inechitabil al politicii sociale, economice, culturale, etc, care acompaniaza democratia noastra originala, vom infrunta acelasi scenariu absurd in care castiga doar cine trebuie. Iar a recunoaste asta inseamna curaj, asa ca mai bine ii zicem blestem, familiar oricum tuturor, si mergem mai departe "numai asa" ca la noi, adica fura ei da ne mai da si noua cate ceva.
    Gile
    28.05.2020, 08:57
    Foarte simplu
    Madam Pandele este disperata deoarece in cel mai defavorabil sondaj pentru Nicusor Dan diferenta dintre Nicusor Dan si Madam Pandele este de 25 % !
    Deoarece nu este inca stabilita data alegerilor locale este normal ca Nicusor Dan sa aiba grija mai mult de sanatatea personala si a familiei sale decat o campanie electorala salbatica asa cum deja isi face madam Pandele care stie foarte bine ca la alegerile locale urmatoare are sansa porcului de Craciun!
    Daca bucurestenii se prezinta la vot in numar mai mare decat la alegerile locale precedente madam Pandele este istorie !
    Sa nu uitam ca la alegerile din 2016 madam Pandele a obtinut 246553 voturi (cifra care poate fi atinsa cu greu in acest moment dupa 4 ani catastrofali la conducerea Bucurestiului) in timp ce Nicusor Dan (sustinut numai de USB, formatiune politica nou creata la acel moment) a obtinut 175119 voturi !

    https://youtu.be/A751vseyfXw
    marin123
    28.05.2020, 12:17
    Gile, d-na Firea daca va incerca sa testeze bucurestenii in
    legatura cu Covid-19, precis ca va pierde Alegerile pentru functia de primar . Acest test creind panica in randul bucurestenilor,iar castig de cauza precis va avea Nicusor Dan.Shalom
    becher
    28.05.2020, 08:29
    Nu cred ca este blestem,
    am pariat precum la cursele de cai,cica,avea cota buna,dar am pierdut.Nu e decat o manza batrana si naravasa care alearga numai pe loc.
    soso
    28.05.2020, 08:15
    Trunchiul nu e departe de aschie...
    Pai cum sa iubeasca doamna Firea scoala, cand fi-su a luat 1 si ceva la BAC
    Mesiah
    28.05.2020, 08:27
    Nu defaimati familia!
    Acesta este un comentariu nepotrivit. Chiar daca fiul din prima casatorie a picat bacul, acest fapt nu poate fi folosit impotriva mamei.
    Din pacate multi absolventi de liceu pica bacul, unii chiar renunta.
    Mesiah
    28.05.2020, 08:07
    Unde este echidistanta jurnalistului?
    Blestemul este tendinta dreptei neoliberale de a acapara toata puterea si de a o folosi exclusiv in folosul bogatilor. Nu numai in Romania.
    Dreapta foloseste un ton extremist al discursului politic, care vad ca prinde si la jurnalisti.

    Ziare.com intai era vocea lui Basescu, apoi a PNL si acum, cand PNL este in cadere libera, se pare ca se orienteaza catre USR Plus. Cu postaci cu tot.
    z123456
    28.05.2020, 08:59
    afurisita echidistanta
    si la tine. Propaganda ta in folosul psd-ului tau drag e curata echidistanta.
    Sa inteleg ca oftica ta este ca ziare.com simpatizeaza cu alte partide decat cu psd?
    Pai e simplu citeste ziare.ro care este pe gustul tau, ce cauti pe aici?
    Tot-la-vale
    28.05.2020, 09:51
    Așa ar fi..
    ...dacă in josul paginii nu ar fi un link către "Codul jurnalistului". Ceea ce trebuie să recunosc, e un abuz cat casa din partea Ziare.comă.

    Un comentator ca Mesiah (sau Z00000) e liber să aibă ce opțiuni politice dorește, dar niște web-editori ar trebui să nu fie instrumente de propagandă politică excesivă și, in acelasi timp, să insinueze că ar fi jurnaliști.
    Tot-la-vale
    28.05.2020, 08:20
    Scuze, dar întreb
    Ce legătură insinuați că ar exista intre ziare.com și jurnalism? Sau intre jurnalism și Antena 3, Digi24, RTS? In RO sunt doar așa-zise media aservite politic și care manipulează fiecare pentru publicul lor. Că o fac și neprofesionist, asta e o altă discucție.
    Tot-la-vale
    28.05.2020, 07:39
    Ce nu am priceput
    A pretins cineva (Firea ot Voluntir) că ar face un sondaj pe baze sociologice sau a propus bucurestenilor sa fie testați, vreo cateva mii dintre ei, si atat? Dacă nu, ce scop are discuția despre eșantioane? Și ce e rău că bucureștenii au posibilitatea să afle dacă au fost sau nu infestați? Cat despre INS , doamnă editorialistă, A SE SCUTI! E un institut politizat de manipulare politică și dezinformare statistică. Punct.
    n.italy
    28.05.2020, 07:02
    Excelent articol !
    Intrutotul de acord cu IED si daca nu-l schimba mai repede pe micutul Nicusor,cei care se pregatesc sa castige alegerile vor avea o mare surpriza.Vlad Voiculescu era alegerea corecta,omul se zbate zi si noapte sa faca ceva (si chiar reuseste),nu sa impiedice ceva si trece sticla de zece ori mai usor.
    Si daca Doamne fereste castiga iar Firea,toata Ciuma rosie prinde aripi si ne trezim iar cu ei la guvernare, in kk,si nu cu Ciolacu care e moale ci cu vechea garda care deja tropaie ..
    v_sile
    28.05.2020, 09:54
    Da, alegerea cea mai buna era Vlad Voiculescu
    Nu doar ca trece sticla si ca are discurs, dar are o calitate esentiala: e om politic, gata sa reprezinte in mod real o alianta politica la alegeri, sa negocieze un program de administrare si asa mai departe.

    Nicusor Dan nu este si nu o sa fie niciodata un om politic, e pur si simplu un individualist capos si cam atat. Mai rau, cu o gasca cam bizara de fanatici in jur, in frunte cu bancherul ala dubios scolit la Moscova, Paun. E incapabil sa negoicieze in mod real. O sa isi arate toate aceaste limitari cu vars si indesat daca ajunge primar general.

    Dar, bravo lui, macar un lucru a facut bine (pentru el!): a prins PNL-ul in corzi si a lovit la ficat. Si PNL-ul a cedat, constatand ca nu are candidat cu sanse pentru Bucuresti si mai bine sa puna poza lui in geam decat nimic.
    n.italy
    28.05.2020, 10:28
    De acord !
    Si eu ies la vot pentru oricine candideaza din partea dreptei impotriva Firei,asta e clar.Dar l-as fi preferat pe Vlad..
    valll
    28.05.2020, 07:57
    Excelent, daca nu il citesti pana la capat.
    Sau, daca bati in aceeasi directie.
    In ultimul timp, eram cam in dezacord cu articolele d-nei Ene, dar isi dezvauiau intentia mai repede.
    Aici, aproape m-a pacalit. Justa chelfaneala pe care i-o da lui Firea isi arata intentia reala abia la sfarsit: demolarea candidaturii lui Nicusor Dan.
    Sa fie vreo legatura intre faptul ca d-na Ene a preluat emisiunea unui domn care, imediat ce a devenit ideologul USR-PLUS, si-a exprimat preferinta pentru celalalt candidat al aliantei?
    Ina18
    28.05.2020, 09:30
    Nicusor Dan a suspendat avizul
    prin care se dadea liber la construit in parcul Herastrau si padurea Baneasa.
    Este acest subiect unul minor intr-o capitala in care nu rareori aerul devine irespirabil?
    Daca nu ma insel,in teoria comunicarii ,argumentatia se incheie cu ceea ce vrei sa ramana in urma expunerii facute.
    Deci,treci in revista ceva merite ale guvernului-sa dau un exemplu-apoi urmeaza artileria grea,in asa fel dotata incat sa distruga increderea.
    Mai pe scurt,deplangi soarta elevului roman(de parca masurile de combatere a raspandirii virusului ar fi fost luate aiurea,doar la noi),pentru ca,ce sa vezi,urmeaza motiunea impotriva Ministrului Invatamantului.
    Acestea sunt constructii unde probabil ca exista un scop.
    Revenind la Firea,cu evenimentul testare pe Arena Nationala,eu cred ca majoritatea bucurestenilor vad jocul Firei,iar solutia este un candidat sustinut de toate partidele non-pesediste,si aici ar fi cazul sa se hotarasca.
    Parafrazand,daca Bucurestiul nu e,nimic nu e.
    n.italy
    28.05.2020, 09:11
    Hmm..
    Si IED si "ideologul" cred ca si-au dat seama cine are sanse mai mari din Alianta USR+ si face tot posibilul sa nu vina iar Ciuma pe turnanta la alegerile viitoare.Eu,spre deosebire de multi nu am niciun parti-pris cu cineva,nu sunt inscris in niciun partid,cu atat mai mult fanatic al vreunuia ca sa nu mai vad padurea de copaci.
    A! Si IED in urma cu cateva saptamani nu era de acord cu candidatura nici a lui ND si nici a lui VV si cred eu ca nici a VA..
    Tot-la-vale
    28.05.2020, 08:28
    NU poate fi adevărat
    Nu cred că vreun om cu scaun la cap și-ar putea inchipui că un Vlad Voiculescu sau o Violeta Alexandru ar putea emite vreodată pretenții la scaunul de primar-general. Iar "liberalii" fac tot posibilul ca să ii așeze covorul roșu la picioare. Nu mai spun de presa aservită Flamurii Gălbejite care devine tot mai incredibilă in incercarea ei disperată de a convinge că negrul e alb și viceversa. Prestația "liberală" și realitatea cotidiană insă nu mai lasă loc manipulărilor din ce in ce mai inabile.