Antena 3, Romania TV si B1, amendate de CNA pentru ca nu au fost impartiale la referendum

Marti, 11 Septembrie 2012, ora 22:12 2694 citiri
Foto: Arhiva

Posturile de stiri Antena 3, Romania TV si B1 au fost amendate, marti, de catre CNA pentru modul in care au reflectat referendumul privind demiterea presedintelui Traian Basescu.

Antena 3 a fost amendata cu 10.000 de lei, pentru ca in emisiunea de dezbatere "QA", difuzata in data de 28.07.2012, in "Editia speciala de la ora 17:00", precum si in "Editia speciala de la ora 21:00", difuzate in ziua referendumului nu a informat corect si impartial, se arata intr-un comunicat al CNA, remis Ziare.com.

Romania TV a fost amendat cu 5.000 de lei pentru ca a reflectat intr-un mod dezechilibrat si lipsit de impartialitate referendumul pentru demiterea presedintelui in doua emisiuni, din 25 iulie si 30 iulie.

In emisiunile "Ultima ora" si "Breaking News", difuzate in 25 iulie, respectiv 30 iulie, in care au fost prezenti Vasile Gherasim (PDL), Mircea Toader (PDL), Victor Ciorbea (PNTCD), Cristina Pocora (PNL), Catalin Ivan (PSD) si Razvan Theodorescu, unii dintre invitati si-au exprimat direct parerile pro-demitere si au facut afirmatii jignitoare la adresa presedintelui suspendat.

De asemenea, B1 a primit o amenda tot de 5.000 de lei pentru ca a difuzat dezbateri si comentarii dupa incheierea campaniei pentru referendum, in chiar ziua votului.

Potrivit dispozitiilor CNA, reflectarea evenimentelor legate de referendum trebuiau sa respecte obligatiile legale privind informarea corecta, impartialitatea si pluralismul de opinii, protectia demnitatii umane si a dreptului la propria imagine.

Ne puteți urmări și pe  pagina noastră de Facebook   sau pe   Google News
Comentarii
Nonpolitikon
rank 5
Amendate pentru imparţialitate? Poate, pentru părtinire!